Sihtgrupp: algklassi kunstiring
(1.-3. klass)
Maht:
2x45
min
Teema: Ruumiline südame pildike
( Idee saadud siit internetileheküljelt http://www.thatartistwoman.org/2012/01/how-to-make-heart-book.html
)
Eesmärk:
Õpilane:
- Tunneb rõõmu kunstis mängulisest ja loovast tegutsemisest.
- Kasutab erinevaid tehnikaid.
- Paneb tähele värvide koosmõju ja pildi kompositsiooni.
Ülesanne:
Luua
ruumiline südame pildike, kasutades akvarelle, rasvakriite ja värvilist paberit.
Õpitulemused
ehk väljundid:
Õpilane:
- Oskab luua segatehnikas südameteemalise pildi.
- Oskab luua ruumilise südame.
Põhimõisted:
ruumiline,
akvarell, segatehnika.
Õppematerjalid:
näidistöö.
http://www.thatartistwoman.org/2012/01/how-to-make-heart-book.html
- Ülesande põhjalik seletus ja näidispildid.
Meetodid:
individuaaltöö.
Tunni
käik:
II
nädal 1x45min
TUNNI ETAPID
|
AEG
|
TUNNI OSAD
|
|
|
|
Õpetaja tegevus
|
Õpilase tegevus
|
TUNNI ORGANISEERIMINE
|
1
min
|
Tervitamine,
silmside loomine.
|
Õpilased
tervitavad.
|
HÄÄLESTUS
|
1
min
1
min
|
Tunni
teema, käigu ja eesmärkide teadustamine.
Õpetaja
selgitab õpilastele ülesannet.
|
Õpilased
kuulavad.
Õpilased
kuulavad, vajadusel küsivad küsimusi.
|
ÕPPIMINE
|
4
min
7
min
11
min
5
min
10
min
|
Õpetaja
jagab õpilastele paberi, südame šablooni ning näitlikustab tahvlil, kuidas
õpilased südame šablooni järgi kontuurid peaksid paberile tõmbama.
Õpetaja
palub õpilastel valida vähemalt kolm erinevat rasvakriiti ning nendega
joonistada ümber südame veel südame piirjooni nii, et nende vahele jääks
umbes 1,5 -2 cm vahe.
Õpetaja
palub õpilastel võtta akvarellid ning nendega maalida tühimikud südame
piirjoonte vahel.
Õpetaja
palub õpilastel südame tööd kuivama panna ning lauad koristada.
Õpetaja
palub õpilastel võtta südame šablooni ning selle abil lõigata välja
erinevatest värvilistest ning dekoorpaberitest vähemalt 7 südant.
|
Õpilased
võtavad paberi ette, kirjutavad sellele oma nime ning joonistavad südame
šablooni abil paberi keskele südame kontuurid.
Õpilased
valivad vähemalt kolm meelepärast rasvakriiti ning joonistavad sellega paberi
keskel oleva südame ümber veel piirjooni.
Õpilased
võtavad akvarellid ning maalivad nendega tühimikud südame piirjoonte vahel.
Õpilased
panevad tööd kuivama ning koristavad lauad.
Õpilased
võtavad südame šablooni ning lõikavad selle abil välja värvilistest ning
dekoorpaberitest vähemalt 7 südant.
|
REFLEKSIOON
|
3
min
2
min
|
Õpetaja
palub õpilastel asjad kokku panna, igale südame keskele väikselt nimi
kirjutada ja lauad koristada.
Õpetaja
võtab tunnis tehtu kokku ning annab õpilaste tunnitööle suulist tagasisidet.
Tunni
lõpetamine
|
Õpilased
panevad asjad kokku, kirjutavad väikselt südame keskele oma nime ning
koristavad lauad.
Õpilased
kuulavad.
|
III
nädal, 1x45 min
TUNNI ETAPID
|
AEG
|
TUNNI OSAD
|
|
|
|
Õpetaja
tegevus
|
Õpilase
tegevus
|
TUNNI
ORGANISEERIMINE
|
1 min
|
Tervitamine, silmside loomine.
|
Õpilased tervitavad.
|
HÄÄLESTUS
|
1 min
1 min
3 min
|
Tunni käigu ja eesmärkide teadustamine.
Õpetaja selgitab ülesannet
õpilastele.
Õpetaja jagab õpilastele
eelmises tunnis tehtud tausta ning südamed.
|
Õpilased kuulavad.
Õpilased kuulavad ning
vajadusel küsivad küsimusi.
Õpilased võtavad õpetajalt oma
tausta ning südamed.
|
ÕPPIMINE
|
10 min
10 min
4 min
2 min
8 min
|
Õpetaja palub õpilastel lugeda,
mitu paberist südant neil on. Õpilastel peaks olema 7-10 südant. Kui
õpilastel pole nii palju südameid, on neil vaja neid šablooni abil juurde
lõigata. Kui neil on südamed valmis lõigatud, siis õpetaja palub neil need
üksteise taha panna ning vaadata, kas need kõik on enam-vähem ühesuurused.
Õpetaja näitab, kuidas südameid ühetasaseks lõigata.
Õpetaja palub õpilastel südame
pooleks murda, seejärel murdejoonele umbes iga 1 cm tagant mingi terava
asjaga auk teha. Vajadusel õpetaja abistab õpilasi.
Õpetaja palub õpilastel valida
sobiv niit, see niit nõela taha ajada ning õmmelda tehtud aukudest südamed
kokku.
Õpetaja laseb õpilastel liimida
õmmeldud südamete kõige alumisele südame tagaküljele liimi ning see taustale
kleepida.
Õpetaja näitab, kuidas südameid
meekärje moodi kokku kleepida.
|
Õpilased loevad ära, mitu
südant neil on. Kui neil on vähe südameid, lõikavad nad paberist neid juurde.
Kui neil on südamed valmis, asetavad nad need üksteise taha ning vaatavad,
kas nad on enam-vähem ühesuurused. Kui ei ole, siis õpetaja juhendamisel
lõigatakse südamed ühetasaseks.
Õpilased murravad südamed pooleks
ning teevad murdejoonele umbes iga 1 cm tagant mingi terava asjaga augud
sisse. Vajadusel küsitakse õpetaja abi.
Õpilased valivad meelepärast
värvi niidi, ajavad selle nõela taha ning õmblevad tehtud aukudest südamed
kokku.
Õpilased liimivad õmmeldud
südamete kõige alumisele südame tagaküljele liimi ning kleebivad selle
taustale.
Õpilased liimivad südamed
meekärje moodi üksteise külge.
|
REFLEKSIOON
|
4 min
1 min
|
Õpetaja palub õpilastel asjad
kokku panna ning lauad korda teha.
Õpetaja teeb tunnist kokkuvõtte
ning annab õpilaste tunnitööle suulist tagasisidet.
Tunni lõpetamine.
|
Õpilased panevad asjad kokku
ning teevad lauad korda.
Õpilased kuulavad.
|
Kodune
töö: -
Vahendid:
üks
valge paberi ruuduke (14x14,9 cm), harilik pliiats, südame šabloonid,
rasvakriidid, akvarellid, akvarellipintslid, veetops, värvilised ja
dekoorpaberid, käärid, niit, nõel, terav asi aukude tegemiseks (sirkel), liim.
Hindamiskriteeriumid:
Suuline
tagasiside.
No comments:
Post a Comment