Sunday, March 9, 2014

5.klass. "Maadeavastajad uue vilja jahil"












Sihtgrupp:  5 klass
Maht:  2x45 min
Teema: Maadeavastajad uue vilja jahil  (Individuaalne pedagoogiline ülesanne)
Eesmärk: 
Õpilane:
  • Rakendab teadlikult fototehnikat.
  • Leiab eri allikatest loodusteaduslikku teavet ning hindab infoallika usaldusväärtust.
  • Oskab iseloomustada vilja.
  • Oskab koostööd teha.

Ülesanne: Valida välja üks huvitav puu – või köögivili. Uurida seda põhjalikult, nagu näeksid seda esmakordselt, koostada sellest jutt ning teha sellest kirjeldav fotoseeria.
Õpitulemused ehk väljundid:
Õpilane:
  • Oskab paaristööna luua fotoseeria ühest viljast.
  • Oskab koostada teksti vilja kohta.
  • Oskab töötada paaristöös.
  • Teab teemaga seotud kunstnikke ja nende töid.
Põhimõisted: fotoseeria, kaader, teravustamispunkt.
Õppematerjalid: kunstnike tööde esitlus, pildistamise näpunäidete esitlus, tagasiside esitlus.
Meetodid: miniloeng, paaristöö, arutelu, üksteise hindamine.
Tunni käik: 
II nädal 1x45min

TUNNI ETAPID

AEG

TUNNI OSAD


Õpetaja tegevus
Õpilase tegevus
TUNNI ORGANISEERIMINE
1 min
Tervitamine, silmside loomine.
Õpilased tervitavad.
HÄÄLESTUS
1 min


13 min
Tunni teema, käigu ja  eesmärkide teadustamine.

Slaidiesitlus kunstnike töödest, millel on jäädvustatud erinevaid vilju mitmekesisel moel.


Õpilased kuulavad.


Õpilased kuulavad, vastavad õpetaja küsimustele ning avaldavad oma arvamust.
ÕPPIMINE
2 min



















10 min








15 min
Õpetaja selgitab õpilastele ülesannet- õpilastel on vaja kehastuda maadeuurijateks koos oma pinginaabriga. Nad on leidnud uuel maal ühe huvitava vilja (see vili, mille nad tundi kaasa võtsid). Õpilaste ülesandeks on vilja uurida põhjalikult ning selle erinevaid omadusi välja tuua fotoseeria abil. Samuti on neil vaja koostada tekst vilja kohta, milles oleks kirjas vilja välimus, maitse, kasvamise info ning mingi huvitav fakt vilja kohta.
Õpetaja toob välja ülesande hindamiskriteeriumid.


Õpetaja tutvustab õpilastele esitluse abil, mida tuleks pildistamisel tähele panna.
Õpetaja näitab esitluse lõpus kahte pilti, mille pildistamisel on tehtud vigu ning õpilased peavad leidma vead.

Õpetaja laseb õpilastel pildistama hakata. Jälgib õpilaste tööd ning vajadusel aitab ja juhendab.
Õpilased kuulavad ning vajadusel küsivad küsimusi ülesande kohta.

















Õpilased kuulavad, vajadusel küsivad küsimusi.
Õpilased leiavad piltidelt vigu ning arutlevad õpetajaga nende üle.



Õpilased valivad sobiva tausta ning pildistavad vilja erinevate külgede alt. Mõne aja pärast lõikavad vilja ning pildistavad ka vilja sisemust mitmekesiselt.

REFLEKSIOON
3 min
Õpetaja kordab koos õpilastega tunni käigu üle ning küsib õpilastelt suulist tagasisidet tunnile. Õpetaja annab ka õpilaste tunnitööle suulist tagasisidet.
Õpetaja annab õpilastele koduse ülesande.

Tunni lõpetamine
Õpilased tuletavad koos õpetajaga meelde, mida tunnis sai tehtud ning annavad tunnile tagasisidet.


Õpilased kirjutavad koduse ülesande üles.


III nädal, 1x45 min

TUNNI ETAPID

AEG

TUNNI OSAD


Õpetaja tegevus
Õpilase tegevus
TUNNI ORGANISEERIMINE
1 min
Tervitamine, silmside loomine.
Õpilased tervitavad.
HÄÄLESTUS
1 min




1 min
Tunni käigu,  eesmärkide ja hindamiskriteeriumite teadvustamine.


Õpetaja tuletab koos õpilastega meelde, mida tuli pildistamisel tähele panna.

Õpilased kuulavad.




Õpilased tuletavad meelde ja pakuvad õpetajale, mida tuli pildistamisel tähele panna.
ÕPPIMINE
1 min



30 min





















Õpetaja korjab õpilastelt vilja kohta koostatud tekstid.


Toimub tehtud tööde vaatlemine, analüüsimine ja hindamine:
Õpetaja valib õpilastele mittenähtavalt välja ühe grupi poolt koostatud teksti ning hakkab teksti lugema.

Õige vilja välja pakkumisel palub õpetaja seda vilja pildistanud grupil klassi ette tulla ning oma tööd esitleda.
Õpetaja küsib iga töö puhul teiste õpilaste arvamust.

Õpetaja küsib igalt grupilt: „Kuidas jäite tehtud tööga rahule? Kas oleksite teinud midagi teistmoodi? Kuidas paaris/grupis omavahel koostöö sujus?“

Õpetaja annab õpilaste töödele tagasisidet ning hindab töid.


Õpilased otsivad oma vilja kohta koostatud tekstid üles ning annab need õpetajale.




Õpilased kuulavad teksti ning püüavad ära arvata, mis viljaga võiks tegu olla.


Grupp, kes jäädvustas antud vilja, tuleb klassi ette ning esitleb oma tööd.
Õpilased avaldavad teiste õpilaste tööde kohta arvamust.

Grupi/paari liikmed vastavad õpetaja küsimustele.




Õpilased kuulavad.
REFLEKSIOON
2 min






8 min






1 min
Õpetaja laseb õpilastel välja valida parima fotoseeria. Selleks korraldab õpetaja hääletuse.
Õpetaja kiidab hääletuse võitnud fotoseeria tegijaid.

Õpetaja näitab projektoriga ekraanil mõne lause algust ning õpilased peavad laused lõpetama. Laused on seotud tunniga, et õpilased saaksid anda tunnile tagasisidet.

Õpetaja tänab tehtud töö eest ning lõpetab tunni.
Õpilased hääletavad parima töö eest.


Õpilased kuulavad.


Õpilased mõtlevad hetke ning pakuvad välja erinevad lause lõpud ning sellega annavad tunnile tagasisidet.


Õpilased kuulavad, sätivad istumispaiga korda ning lahkuvad tunnist.

Kodune töö: 
I nädal- võtta tunniks kaasa paari peale üks huvitav vili ning pildistamisvahend.
II nädal- valida tehtud piltide seast sobivamad välja ning lõpetada jutt enda valitud köögi- või puuviljast.
Vahendid: puu-või köögivili, pildistamisvahend, taust pildistamiseks (kas paber või tekstiil), noad viljade lõikamiseks, alus lõikamiseks, paber märkmete ja visandite tegemiseks, igale õpilasele üks paber tagasiside jaoks.
Hindamiskriteeriumid:
Lävendid
Väljundid
5
4
3
2
Oskab paaristööna luua fotoseeria ühest viljast.

Õpilane on loonud koostöös teise õpilasega fotoseeria enda poolt välja valitud viljast. Vilja pildistamisel on lähtutud tunnis läbivõetud pildistamise nõuannetest. Fotoseeriaga antakse edasi vilja erinevad omadused. Fotoseeria paistab eriliselt silma nutikate leidude ja kvaliteetsete piltidega.
Õpilane on loonud koostöös teise õpilasega fotoseeria enda poolt välja valitud viljast. Vilja pildistamisel on lähtutud tunnis läbivõetud pildistamise nõuannetest. Fotoseeriaga antakse edasi vilja erinevad omadused.
Õpilane on loonud koostöös teise õpilasega fotoseeria enda poolt välja valitud viljast. Vilja pildistamisel on lähtutud pooltest tunnis läbivõetud pildistamise nõuannetest. Fotoseeriaga antakse edasi ainult vilja ühte, kahte omadust.
Õpilane ei ole loonud koostöös teise õpilasega fotoseeria enda poolt välja valitud viljast.
Oskab koostada teksti vilja kohta.

Õpilane on koostanud teksti vilja kohta. Tekstis tuuakse välja vilja välimus, maitse, mõni sõna kasvamise kohta ning mõni huvitav fakt vilja kohta. Teksti loomisel on leitud huvitavat ja adekvaatset lisainformatsiooni erinevatest allikatest. Tekst on sidus ja loogilise ülesehitusega. Lisaks tekstile on paberile joonistatud visandeid vilja kohta.
Õpilane on koostanud teksti vilja kohta. Tekstis tuuakse välja vilja välimus, maitse, mõni sõna kasvamise kohta ning mõni huvitav fakt vilja kohta. Teksti loomisel on leitud adekvaatset lisainformatsiooni erinevatest allikatest. Tekst on sidus ja loogilise ülesehitusega.
Õpilane on koostanud teksti vilja kohta. Tekstis puudub kaks nõutud osa. Teksti loomisel pole leitud adekvaatset lisainformatsiooni. Tekst on hüplik ning pole loogilise ülesehitusega.
Õpilane pole koostanud teksti vilja kohta.
Oskab töötada paarilisega.

Õpilane osaleb aktiivselt paaristöös. Kuulab paarilist ning pakub ka ise välja erinevaid lahendusi ning ideid.
Õpilane osaleb aktiivselt paaristöös ning avaldab oma arvamust.
Õpilane osaleb paaristöös passiivselt.
Õpilane ei osale paaristöös.
Teab teemaga seotud kunstnikke ja nende töid.

Õpilane teab kõiki tunnis esitletud kunstnikke ja nende teoseid. Oskab sellel teemal pikemalt vestelda.
Õpilane teab pooli tunnis esitletud kunstnikke ja nende teoseid.
Õpilane teab vähemalt ühte tunnis esitletud kunstnikku ja tema teost.
Õpilane ei tea nimetada ühtegi tunnis esitletud kunstnikku ega tema teost.

No comments:

Post a Comment