Sihtgrupp: 9. klass
Maht:
3x45
min
Teema: Minu sisu (Individuaalne
pedagoogiline ülesanne)
Eesmärk:
Õpilane:
- Loovülesannetes leiab erinevaid lahendusvariante ja isikupäraseid teostusvõimalusi.
- Esitleb tulemusi ning põhjendab valikuid.
- Mõistab, et nüüdiskunst väljendub paljudes erinevates meediumites ja kõnetab vaatajat laias teemade ringis.
- Kasutab teadlikult fototehnikat.
- Eristab joonisel või mudelil inimese skeleti peamisi luid ning lihaseid.
Ülesanne:
Pildistada
enda kehaosa. Väljaprinditud pildile joonistada selle kehaosa anatoomiline
joonis. Lisada tööle midagi endast, mis õpilast iseloomustab (kas mingi sõna,
lause, märk vms).
Õpitulemused
ehk väljundid:
Õpilane:
- Teab teemaga seotud kunstnikke ja nende töid.
- Oskab teadlikult rakendada fototehnikat.
- Oskab joonistada inimese teatud kehaosa anatoomiat.
- Oskab leida midagi, mis iseloomustab teda ning seda tööl jäädvustada.
- Oskab esitleda oma tööd.
Põhimõisted:
anatoomia, kaader, teravustamispunkt.
Õppematerjalid:
slaidiesitlus
kunstnike teoste kohta, slaidiesitlus pildistamise nõuannete kohta, inimese
anatoomia ja kunsti teemalised videod.
http://www.youtube.com/watch?v=g0Q8xGNQ_Lk
– Videos näidatakse inimese anatoomia õppimiseks mõeldud programmi, mida
i-padis saab kasutada.
http://www.youtube.com/watch?v=brPWzzW9ySo
– Kunstnik Danny Quirk räägib natuke endast ning näitab, kuidas näeb välja
inimese kehale joonistatud anatoomia tööprotsess.
http://www.youtube.com/watch?v=P4SmJ7EOfUI
– Üks neiu teeb skulptuuri inimese näost, kus toob välja selle anatoomia.
Meetodid:
miniloeng,
paaristöö, individuaaltöö, diskussiooon, kaaslase hindamine.
Tunni
käik:
II
nädal 1x45min
TUNNI ETAPID
|
AEG
|
TUNNI OSAD
|
|
Õpetaja tegevus
|
Õpilase tegevus
|
||
TUNNI ORGANISEERIMINE
|
1
min
|
Tervitamine,
silmside loomine.
|
Õpilased
tervitavad.
|
HÄÄLESTUS
|
1
min
3
min
|
Tunni
teema, käigu ja eesmärkide teadustamine.
Õpetaja
küsib õpilastelt: „Mis inimese kehaosi, elundeid, lihaseid te õppinud olete,
mis on eriti silma jäänud ja huvitav tundunud?“, „Miks just see on huvitav
tundunud?“, „Kas te olete ka bioloogias teinud erinevaid mudeleid inimese
kehaosadest ?“, „Mis te arvate, kuidas kunstis saaks inimese anatoomiat ära
kasutada?“
Seejärel
selgitan õpilastele, et kunsti loomise eesmärgid on erinevad (esteetilisus,
ühiskonnakriitilisus jne).
|
Õpilased
kuulavad.
Õpilased
vastavad õpetaja küsimustele.
|
ÕPPIMINE
|
10
min
2
min
9
min
15
min
|
Õpetaja
esitleb slaidiesitlust kunstnike teoste kohta, mis on seotud inimese
anatoomia või kehaosadega.
Õpetaja
selgitab põhjalikult ülesannet õpilastele ning tutvustab hindamiskriteeriume.
Õpetaja
näitab õpilastele slaidiesitlust, mida pildistamisel tähele panna.
Õpetaja
laseb õpilastel mõelda, mis kehaosa nad sooviksid jäädvustada ning lubab
õpilastel koos paarilisega pildistama asuda. Õpetaja jälgib õpilaste tööd
ning vajadusel juhendab.
|
Õpilased
kuulavad ning võivad avaldada oma arvamust.
Õpilased
kuulavad ning vajadusel küsivad küsimusi.
Õpilased
vaatavad esitlust, vajadusel küsivad küsimusi.
Õpilased
mõtlevad, millist kehaosa nad sooviksid jäädvustada ning hakkavad pildistama
koos paarilisega seda kehaosa erinevate külgede alt.
|
REFLEKSIOON
|
2
min
2
min
|
Õpetaja
palub õpilastel kohale minna. Õpetaja annab õpilastele koduse ülesande.
Õpetaja
teeb tunnist kokkuvõtte, annab õpilaste tunnitööle suulist tagasisidet.
Õpetaja küsib õpilastelt tagasisidet tunnile.
Tunni
lõpetamine.
|
Õpilased
kirjutavad koduse ülesande üles.
Õpilased
kuulavad ning annavad tunnile suulist tagasisidet.
|
III
nädal 1x45min
TUNNI ETAPID
|
AEG
|
TUNNI OSAD
|
|
Õpetaja tegevus
|
Õpilase tegevus
|
||
TUNNI ORGANISEERIMINE
|
1
min
|
Tervitamine,
silmside loomine.
|
Õpilased
tervitavad.
|
HÄÄLESTUS
|
1
min
1
min
|
Eelmise
tunni käigu meelde tuletamine. Tunni käigu teadustamine.
Õpetaja
palub õpilastel välja võtta kaasa võetud prinditud lehed ning anatoomilised
joonised.
|
Õpilased
kuulavad.
Õpilased
võtavad fotod ja anatoomilise joonise välja.
|
ÕPPIMINE
|
38
min
|
Õpetaja laseb õpilastel alustada tööd. Õpetaja
käib klassis ringi, annab õpilastele nõu ja juhendab.
|
Õpilased alustavad tööd.
|
REFLEKSIOON
|
1
min
1
min
2
min
|
Õpetaja
palub õpilastel töö lõpetada ning asjad kokku panna.
Õpetaja
annab õpilastele koduse ülesande.
Õpetaja
teeb tunnist ülevaate, annab õpilaste tunnitööle suulist tagasisidet. Küsib
õpilastelt tagasisidet tunni kohta.
Tunni
lõpetamine.
|
Õpilased
lõpetavad töö ning panevad asjad kokku.
Õpilased
kirjutavad koduse töö üles.
Õpilased
kuulavad. Annavad tunni kohta suulist tagasisidet.
|
IV
nädal 1x45min
TUNNI ETAPID
|
AEG
|
TUNNI OSAD
|
|
Õpetaja tegevus
|
Õpilase tegevus
|
||
TUNNI ORGANISEERIMINE
|
1
min
|
Tervitamine,
silmside loomine.
|
Õpilased
tervitavad.
|
HÄÄLESTUS
|
1
min
1
min
1
min
|
Tunni
käigu teadustamine.
Õpetaja
palub õpilastel välja võtta kodus lõpetatud tööd.
Õpetaja
tuletab meelde töö hindamiskriteeriumid.
|
Õpilased
kuulavad.
Õpilased
võtavad välja kodus lõpetatud tööd.
Õpilased
kuulavad.
|
ÕPPIMINE
|
25
min
10
min
|
Õpetaja
palub õpilastel ükshaaval klassi ette tulla ning esitleda teistele oma tööd.
Õpetaja küsib õpilaselt küsimusi: „Miks sa otsustasid just seda kehaosa
pildistada?“, „Mida sa ise endast lisasid pildile juurde?“, „Miks see sind
kõige paremini iseloomustab?“, „Kas sa oled oma tööga rahul, või näed midagi,
millega oleksid pidanud rohkem vaeva nägema?“. Õpetaja laseb ka teistel
õpilastel oma arvamust avaldada esitletava õpilase töö suhtes. Õpetajaga
koostöös hinnatakse kõikide tööd ära.
Õpetaja
näitab kunsti ja inimese anatoomiaalaseid videosid õpilastele.
|
Õpilased
käivad ükshaaval klassi ees oma tööd esitlemas ning vastavad õpetaja
küsimustele. Õpilased annavad tagasisidet teiste õpilaste töödele.
Õpilased
vaatavad videosid ning võivad avaldada oma mõtteid.
|
REFLEKSIOON
|
5 min
1
min
|
Õpetaja
näitab õpilastele slaidi lausealgustega. Lausealgused on seotud tunni
tagasisidega. Õpilaste ülesandeks on mõelda, kuidas nad lõpetaksid lauseid
ning annaksid sellega tagasisidet lõpetatud teemale.
Õpetaja
võtab tunni kokku, annab õpilastele suulist tagasisidet õpilaste töö kohta
ning tänab õpilasi tehtud töö eest.
Tunni
lõpetamine
|
Õpilased
mõtlevad, kuidas lauseid lõpetada ning avaldavad oma arvamust õpetajale.
Õpilased
kuulavad.
|
Kodune
töö:
I- Otsida pildistatud kehaosa anatoomiline joonis ning see
järgmiseks tunniks kaasa võtta. Valida
tunnis pildistatud piltide seast välja üks parim, see välja printida ning ka
see järgmiseks korraks tundi kaasa võtta. Võtta kaasa ka joonistusvahendid.
II- Lõpetada joonistus
kodus.
Vahendid:
fotoaparaat,
taustad kehaosade pildistamiseks (kas paber või riie), anatoomiaõpikud,
joonistusvahendid (punased, kollased, valged, sinised värvipliiatsid,
mustad/punased markerid, tintenpenid (mustad, punased)), võimalusel skelett.
Hindamiskriteeriumid:
Lävendid
Väljundid
|
5
|
4
|
3
|
2
|
Õpilane teab teemaga seotud kunstnikke ja nende
töid.
|
Õpilane teab kõiki tunnis esitletud kunstnikke ja
nende töid. Oskab antud teemal pikemalt vestelda.
|
Õpilane teab kõiki tunnis esitletud kunstnikke ja
nende töid.
|
Õpilane teab vähemalt ühte tunnis esitletud
kunstnikku ja tema teost.
|
Õpilane ei tea nimetada ühtegi tunnis esitletud
kunstnikku ega tema teost.
|
Õpilane oskab teadlikult rakendada fototehnikat.
|
Õpilane on teadlikult rakendanud fototehnikat oma
kehaosa jäädvustamisel. Pildistamisel on järgitud kõiki tunnis esitletud
nõuandeid. Töö paistab silma originaalsuse ja huvitavate vaatenurkade
poolest.
|
Õpilane on teadlikult rakendanud fototehnikat oma
kehaosa jäädvustamisel. Pildistamisel on järgitud kõiki tunnis esitletud
nõuandeid.
|
Õpilane on rakendanud fototehnikat oma kehaosa
jäädvustamisel. Pildistamisel on järgitud vähemalt pooli tunnis esitletud
nõuandeid.
|
Õpilane ei ole rakendanud fototehnikat oma kehaosa
jäädvustamisel või on rakendanud, kuid pole järginud pildistamisel vähemalt
pooli tunnis esitletud nõuandeid.
|
Õpilane oskab joonistada inimese teatud kehaosa
anatoomiat.
|
Õpilane on joonistanud inimese teatud kehaosa
anatoomia. Anatoomiline joonistus on korrektne ning on vastavuses kehaosa
proportsioonidega. Joonistus paistab silma põhjalikkuse, täpsuse ja
originaalsusega.
|
Õpilane on joonistanud inimese teatud kehaosa
anatoomia. Anatoomiline joonistus on korrektne ning on vastavuses kehaosa
proportsioonidega.
|
Õpilane on joonistanud inimeste teatud kehaosa
anatoomia. Anatoomia kujutamisel esineb vigu. Töö jätab lohaka mulje ning
pole korrektne.
|
Õpilane ei ole joonistanud inimese teatud kehaosa
anatoomiat või on joonistanud ning selles esineb väga suuri vigu anatoomia
kujutamisel. Töö jätab väga lohaka ning ebakorrektse mulje.
|
Õpilane oskab leida midagi, mis iseloomustab teda ning
seda tööl jäädvustada.
|
Õpilane on leidnud midagi, mis iseloomustab teda
ning on osanud seda tööl isikupäraselt jäädvustada. End iseloomustav on
töösse hästi sulandatud ning harmoniseerib tööga.
|
Õpilane on leidnud midagi, mis iseloomustab teda
ning on osanud seda tööl jäädvustada. End iseloomustav sobib tööga kokku ning
ei mõju seal kohatuna.
|
Õpilane on leidnud midagi, mis iseloomustab teda.
End iseloomustav ei sulandu töösse ning mõjub tööl kohatuna.
|
Õpilane pole leidnud midagi, mis iseloomustaks
teda.
|
Õpilane oskab esitleda oma tööd.
|
Õpilane oskab esitleda klassi ees oma tööd.
Õpilane põhjendab oma valikuid. Õpilane paistab silma hea arutlusoskusega
ning pälvib kaasõpilaste tähelepanu ning huvi.
|
Õpilane oskab esitleda klassi ees oma tööd.
Õpilane põhjendab oma valikuid.
|
Õpilane esitleb klassi ees oma tööd ebakohaselt.
|
Õpilane ei esitle oma tööd klassi ees.
|
No comments:
Post a Comment