Sunday, March 9, 2014

7. klass. "Taime sünd"








Sihtgrupp:  7. klass
Maht:  3x45 min
Teema:  Taime sünd (Individuaalne pedagoogiline ülesanne).
Eesmärk: 
Õpilane:
  • Kirjeldab, kuidas taime istutada ning kasvatada.
  • Suhtub taimedesse kui elusorganismidesse vastutustundlikult.
  • Rakendab teadlikult fototehnikat.
  • Esitleb tulemusi ning põhjendab valikuid.
  • Kasutab loovas praktikas tehnoloogiavahendeid.
  • Mõistab, et nüüdiskunst väljendub paljudes erinevates meediumites ja kõnetab vaatajat laias teemade ringis.

Ülesanne: Panna koos grupiga üks taim kasvama. Pildistada seda vähemalt nädal aega iga päev. Tehtud piltidest luua fotoseeria või aegvõte kirjeldamaks taime kasvu protsessi.
Õpitulemused ehk väljundid:
Õpilane:
  • Teab teemaga seotud kunstnikke ja nende töid.
  • Oskab grupis luua fotoseeria taime kasvu protsessist.
  • Oskab grupis täita oma rolli.
  • Oskab kirjeldada grupis loodud fotoseeria tööprotsesse.

Põhimõisted: kaader, fotoseeria, timelapse video (aegvõte), teravustamispunkt, statiiv.
Õppematerjalid: slaidiesitlus kunstnike teoste kohta, slaid grupi rollide kohta, internetilehekülg fototöötluse ja aegvõtte õpetuste kohta, timelapse videod, slaid tagasiside kohta.
http://www.hortes.ee/?op=body&id=82&art=129Info, kuidas taime istutada.
http://maris.lu.ee/NEK/ - Fototöötluse ja aegvõtte tegemise õpetused.
http://www.youtube.com/watch?v=RtyqS68ViWk – Timelapse video. Ema on filminud tütart alates sünnist kuni 12 eluaastani ning kokku teinud sellest timelapse´i.
http://www.youtube.com/watch?v=c0En-_BVbGc – Timelapse video, kus näidatakse, mis juhtub köögi- ja puuviljadega 74 päeva jooksul.
http://www.youtube.com/watch?v=5ky6vgQfU24 – Timelapse video, kus mees kõnnib läbi Hiina (üle 4500 km) ning selle aja jooksul kasvab tal habe ja juuksed.
http://www.youtube.com/watch?v=FG0fTKAqZ5g – Timelapse video, kus üks inimene on võtnud pildid Nasast ning nad kokku pannud videoks.
Buehl, D. (2001). Interaktiivõppe strateegiad klassiruumis. Tallinn : Omanäolise Kooli Arenduskeskus.
Salumaa, T. (2006). Aktiivõppe meetodid II. Tallinn : Merlecons & Co
Meetodid: miniloeng,Ootuste reisijuhid“, grupitöö, arutelu, kaasõpilaste hindamine.
Tunni käik:
II nädal 1x45min

TUNNI ETAPID

AEG

TUNNI OSAD


Õpetaja tegevus
Õpilase tegevus
TUNNI ORGANISEERIMINE
1 min
Tervitamine, silmside loomine.
Õpilased tervitavad.
HÄÄLESTUS
1 min


3 min

Tunni teema, käigu ja eesmärkide teadustamine.

Õpetaja küsib õpilastelt: „Kas te olete taimi istutanud?“, „Kas te olete sellest huvitatud?“, „Mis te arvate, kas taime kasvamise protsessi saaks kunstis ka kuidagi ära kasutada ning sel juhul kuidas?“, „Kas te olete näinud mõnda teost, kus on kasutatud taime kasvamise protsessi?“
Seejärel selgitan õpilastele, et kunsti loomise eesmärgid on erinevad (esteetilisus, ühiskonnakriitilisus jne).

Õpilased kuulavad.


Õpilased vastavad õpetaja küsimustele.
ÕPPIMINE
7 min



2 min




4 min








7 min










7 min




1 min






3 min





3 min






1 min


1 min
Õpetaja esitleb slaidiesitlust kunstnike teoste kohta, mis on seotud taime kasvuga.

Õpetaja selgitab põhjalikult ülesannet õpilastele ning tutvustab hindamiskriteeriume.

Õpetaja jagab õpilastele töölehed (ootuste reisijuhid), mille esimesel lehepoolel on väited taime kasvu pildistamise kohta. Õpilased kirjutavad iga väite ette, kas nende arvates on see väide vale või õige.

Õpetaja laseb õpilastel keerata töölehe teine pool, kus on tekst, kuidas pildistada taime kasvu protsessi. Õpilaste ülesandeks on lugeda teksti ning vaadata, kas nende teadmised esimesel lehepoolel olid valed või õiged.

Kui õpilased on teksti läbi lugenud, siis õpetaja kontrollib koos õpilastega kõik väited üle.

Õpetaja palub õpilastel vaadata, mis märk iga töölehe esimese lehepoole all nurgas on. Märgi kuju ja värvuse alusel moodustavad õpilased grupi.

Õpetaja teatab, et õpilased peavad otsustama, kes mis rolli endale grupis võtab ning näitab rolle ja nende tutvustust slaidiga ekraanil.

Õpetaja palub esitleja rolli kandval õpilasel õpetaja laua juurde tulla, täita tops peaaegu ääreni mullaga, niisutada seda ning koos seemnega grupi juurde viia.

Õpetaja räägib, kuidas seemet istutada.

Õpetaja küsib õpilastelt, kuidas peaks taime hooldama.

Õpilased kuulavad ning võivad avaldada oma arvamust.

Õpilased kuulavad ning vajadusel küsivad küsimusi.


Õpilased loevad väiteid ning kirjutavad iga väite ette, kas see väide on nende arvates õige või vale.





Õpilased keeravad töölehe teise poole, loevad seal olevat teksti ning kontrollivad esimesel lehel kirjutatud väidete õigsust.






Õpilased räägivad, kas väited on õiged või valed ning miks nad nii arvavad.


Õpilased vaatavad, mis märk nende töölehe esimese lehepoole all nurgas on ning leiavad kaaslased, kellel on sama märk.

Õpilased vaatavad rolle ja nende tutvustusi ning otsustavad, kes nende grupis on pildistaja, kes töötleja ning kes on esitleja.

Õpilane, kes on esitleja rollis, läheb õpetaja laua juurde, täidab topsi mullaga, niisutab seda ning läheb koos seemnega grupi juurde tagasi.

Õpilased istutavad seemne mulda.

Õpilased vastavad õpetaja küsimusele.

REFLEKSIOON
1 min


3 min
Õpetaja annab õpilastele koduse ülesande.

Õpetaja teeb tunnist kokkuvõtte, annab õpilaste tunnitööle suulist tagasisidet. Õpetaja küsib õpilastelt tagasisidet tunnile.

Tunni lõpetamine.

Õpilased kirjutavad koduse ülesande üles.

Õpilased kuulavad ning annavad tunnile suulist tagasisidet.

III nädal 1x45min

TUNNI ETAPID

AEG

TUNNI OSAD


Õpetaja tegevus
Õpilase tegevus
TUNNI ORGANISEERIMINE
1 min
Tervitamine, silmside loomine.
Õpilased tervitavad.
HÄÄLESTUS
1 min



1 min




2 min




Eelmise tunni käigu meelde tuletamine. Tunni käigu teadustamine.

Õpetaja küsib õpilastelt, kuidas neil taim kasvab ning kas on esinenud mingeid probleeme.

Õpetaja küsib õpilastelt, kas nad töötlevad tavaliselt oma pilte. Kui töötlevad, kuidas nad töötlevad ning mis programmiga.

Õpilased kuulavad.



Õpilased vastavad, kuidas neil taim kasvab ning kas neil on esinenud probleeme sellega.

Õpilased vastavad õpetaja küsimustele.
ÕPPIMINE
23 min






1 min





1 min


6 min











2 min





3 min

Õpetaja näitab ekraanil õpilastele, kuidas pilte töödelda ning fotoseeriaks kokku panna veebipõhises pilditöötlusprogrammis Pixlr.com.

Õpetaja annab õpilastele internetilehekülje aadressi, kus on õpetused, kuidas pilte töödelda ning fotoseeriaks kokku panna.

Õpetaja näitab üht time-lapse videot taime kasvust.

Õpetaja palub eelmises tunnis moodustunud gruppidel koos istuda ning annab igale grupile paberi. Grupi ülesandeks on paber lõigata selliselt, et õpilased saaksid võimalikult suure ringi. Paber peab jääma selle käigus üheks tükiks. Milline grupp kõige suurema ringi saab, on võitja.

Õpetaja palub igal grupil oma ring üles tõsta. Leitakse võitnud grupp, kes selgitab ka teistele, kuidas ringi lõigata.

Õpetaja palub õpilastel vastata küsimustele: „Kuidas gruppides kujunes juhtimine?“, „Kuidas jõuti lahenduse osas kokkuleppele?“, „Kuidas grupis tööd organiseeriti?“, „Millised olid raskused?“. Toimub grupitöö teemaline arutlus.

Õpilased vaatavad, kuidas pilte töödelda ning fotoseeriaks kokku panna. Õpilased küsivad vajadusel küsimusi.


Õpilased kirjutavad aadressi üles.




Õpilased vaatavad videot.


Õpilased istuvad grupis ning lahendavad ülesannet.










Igast grupist üks õpilane tõstab  grupiga loodud ringi üles. Võitjagrupp selgitab ka teistele gruppidele, kuidas lõigata paberist terve ring.

Õpilased vastavad õpetaja küsimustele.



REFLEKSIOON
1 min






1 min


2 min
Õpetaja räägib õpilastele, kui tähtis on grupis olla avatud teiste õpilaste suhtes ning et on tähtis teha kompromisse ning mitte enda arvamust peale suruda.

Õpetaja annab õpilastele koduse ülesande.

Õpetaja teeb tunnist ülevaate, annab õpilaste tunnitööle suulist tagasisidet. Küsib õpilastelt tagasisidet tunni kohta.

Tunni lõpetamine.
Õpilased kuulavad, vajadusel avaldavad oma mõtteid.




Õpilased kirjutavad koduse töö üles.

Õpilased kuulavad. Annavad tunni kohta suulist tagasisidet.


IV nädal 1x45min

TUNNI ETAPID

AEG

TUNNI OSAD


Õpetaja tegevus
Õpilase tegevus
TUNNI ORGANISEERIMINE
1 min
Tervitamine, silmside loomine.
Õpilased tervitavad.
HÄÄLESTUS
1 min

1 min



Tunni käigu teadustamine.

Õpetaja tuletab meelde koostöös õpilastega hindamiskriteeriumid.

Õpilased kuulavad.

Õpilased võtavad välja kodus lõpetatud tööd.
ÕPPIMINE
25 min














10 min
Õpetaja palub gruppidel klassi ette tulla ning esitleda oma tööd. Õpetaja küsib õpilastelt, kuidas nende omavaheline koostöö toimis, milliseid probleeme töös esines ja kuidas neid lahendati, kuidas nad ise on tööga rahul ning mida saaks järgmine kord veel paremini teha. Õpetaja küsib ka teiste õpilaste käest tagasisidet esitletavale tööle. Õpetaja hindab tööd.

Õpetaja näitab ekraanil erinevaid timelapse videosid õpilastele.

Õpilased käivad grupiga klassi ees ning esitlevad oma töid. Grupiliikmed vastavad õpetaja küsimustele ning teised õpilased annavad grupile tagasisidet.








Õpilased vaatavad videosid.

REFLEKSIOON
 5 min












2 min
Õpetaja jagab õpilastele paberid ning näitab õpilastele slaidi lausealgustega. Lausealgused on seotud tunni tagasisidega. Õpilaste ülesandeks on mõelda, kuidas nad lõpetaksid lauseid ning annaksid sellega tagasisidet lõpetatud teemale. Õpilased kirjutavad vastused paberile.


Õpetaja võtab tunni kokku, annab õpilastele suulist tagasisidet õpilaste töö kohta ning tänab õpilasi tehtud töö eest.

Tunni lõpetamine
Õpilased mõtlevad, kuidas lauseid lõpetada ning kirjutavad lauselõpud paberile.









Õpilased kuulavad.






Kodune töö:
I- hoolitseda taime eest ning seda pildistada vähemalt nädala aja jooksul iga päev. Esitleja rollis olev õpilane peab olema kursis teiste grupiliikmete tööga.
II- Töötleja rollis olev õpilane peab võtma pildistajalt pildid, neid vajadusel töötlema ning moodustama nendest fotoseeria. Esitleja rollis olev õpilane peab olema kursis teiste grupiliikmete tööga ning mõtlema, mida esitlusel rääkida.
Vahendid:  ootuste reisijuhi töölehed, taimeseemned, istutamiseks muld, joogitopsid, igale õpilasele paberilehed tagasiside andmiseks.
Hindamiskriteeriumid:

Lävendid
Väljundid
5
4
3
2
Õpilane teab teemaga seotud kunstnikke ja nende töid.

Õpilane teab kõiki tunnis esitletud kunstnikke ja nende töid. Oskab antud teemal pikemalt vestelda.
Õpilane teab kõiki tunnis esitletud kunstnikke ja nende töid.
Õpilane teab vähemalt ühte tunnis esitletud kunstnikku ja tema teost.
Õpilane ei tea nimetada ühtegi tunnis esitletud kunstnikku ega tema teost.
Õpilane oskab grupis luua fotoseeria taime kasvu protsessist.

Õpilane on loonud grupiga fotoseeria taime kasvu protsessist. Fotodel on selgelt näha taime arengut. Taime pildistamisel on järgitud tunnis räägitud nõuandeid.  Pilte on vajadusel töödeldud. Fotoseeria paistab selgelt silma põhjalikkuse ja meisterliku teostusega.
Õpilane on loonud grupiga fotoseeria taime kasvu protsessist. Fotodel on selgelt näha taime arengut. Taime pildistamisel on järgitud tunnis räägitud nõuandeid.  Pilte on vajadusel töödeldud.
Õpilane on loonud grupiga fotoseeria taimest. Fotodel pole selgelt näha taime arengut või taime areng puudub. Taime pildistamisel on järgitud vähemalt pooli tunnis räägitud nõuandeid. Pilte pole töödeldud.
Õpilane pole loonud fotoseeriat taime kasvu protsessist või on loonud grupiga fotoseeria taimest, kuid fotodel taime areng puudub. Taime pildistamisel on järgitud alla poolte tunnis räägitud nõuannetest. Pilte pole töödeldud.
Õpilane oskab grupis täita oma rolli.

Õpilane on osanud täita grupis oma rolli. Rolli on täidetud kohusetundlikult ning oma tegevusega pole kahjustatud teiste grupiliikmete tööd. Õpilane on olnud ka teiste grupiliikmete rollide ja tegevustega kursis ning aidanud teistel täita oma rolli.
Õpilane on osanud täita grupis oma rolli. Rolli on täidetud kohusetundlikult ning oma tegevusega pole kahjustatud teiste grupiliikmete tööd
Õpilane on täitnud grupis oma rolli osaliselt. Rolli pole täidetud kohusetundlikult ning töö on jäänud poolikuks.
Õpilane ei ole täitnud oma rolli grupis.
Õpilane oskab kirjeldada grupis loodud fotoseeria tööprotsesse.

Õpilane oskab kirjeldada grupis loodud fotoseeria tööprotsesse. Õpilane oskab kirjeldada, kuidas istutada taime, hoolitseda selle eest, pildistada seda, töödelda seda ning fotoseeriaks kokku panna. Õpilane oskab kirjeldada, kuidas tööd esitleda. Õpilane oskab kirjeldada kõiki protsesse põhjalikult.
Õpilane oskab kirjeldada grupis loodud fotoseeria tööprotsesse. Õpilane oskab kirjeldada, kuidas istutada taime, hoolitseda selle eest, pildistada seda, töödelda seda ning fotoseeriaks kokku panna. Õpilane oskab kirjeldada, kuidas tööd esitleda.
Õpilane oskab kirjeldada grupis loodud fotoseeria vähemalt kahte tööprotsessi. Õpilase kirjelduses esineb vigu.
Õpilane ei oska kirjeldada grupis loodud fotoseeria tööprotsesse.


No comments:

Post a Comment