Sihtgrupp: 7. klass
Maht: 3x45 min
Teema: Taime sünd (Individuaalne
pedagoogiline ülesanne).
Eesmärk:
Õpilane:
- Kirjeldab, kuidas taime istutada ning kasvatada.
- Suhtub taimedesse kui elusorganismidesse vastutustundlikult.
- Rakendab teadlikult fototehnikat.
- Esitleb tulemusi ning põhjendab valikuid.
- Kasutab loovas praktikas tehnoloogiavahendeid.
- Mõistab, et nüüdiskunst väljendub paljudes erinevates meediumites ja kõnetab vaatajat laias teemade ringis.
Ülesanne:
Panna
koos grupiga üks taim kasvama. Pildistada seda vähemalt nädal aega iga päev. Tehtud
piltidest luua fotoseeria või aegvõte kirjeldamaks taime kasvu protsessi.
Õpitulemused
ehk väljundid:
Õpilane:
- Teab teemaga seotud kunstnikke ja nende töid.
- Oskab grupis luua fotoseeria taime kasvu protsessist.
- Oskab grupis täita oma rolli.
- Oskab kirjeldada grupis loodud fotoseeria tööprotsesse.
Põhimõisted:
kaader,
fotoseeria, timelapse video (aegvõte), teravustamispunkt, statiiv.
Õppematerjalid:
slaidiesitlus
kunstnike teoste kohta, slaid grupi rollide kohta, internetilehekülg fototöötluse ja aegvõtte õpetuste kohta, timelapse videod, slaid tagasiside kohta.
http://www.hortes.ee/?op=body&id=82&art=129
– Info,
kuidas taime istutada.
http://maris.lu.ee/NEK/ - Fototöötluse ja
aegvõtte tegemise õpetused.
http://www.youtube.com/watch?v=RtyqS68ViWk
– Timelapse video. Ema on filminud tütart alates sünnist kuni 12 eluaastani
ning kokku teinud sellest timelapse´i.
http://www.youtube.com/watch?v=c0En-_BVbGc
– Timelapse video, kus näidatakse, mis juhtub köögi- ja puuviljadega 74 päeva
jooksul.
http://www.youtube.com/watch?v=5ky6vgQfU24
– Timelapse video, kus mees kõnnib läbi Hiina (üle 4500 km) ning selle aja
jooksul kasvab tal habe ja juuksed.
http://www.youtube.com/watch?v=FG0fTKAqZ5g
– Timelapse video, kus üks inimene on võtnud pildid Nasast ning nad kokku
pannud videoks.
Buehl, D. (2001).
Interaktiivõppe strateegiad klassiruumis. Tallinn : Omanäolise Kooli
Arenduskeskus.
Salumaa, T. (2006).
Aktiivõppe meetodid II. Tallinn : Merlecons & Co
Meetodid:
miniloeng, „Ootuste reisijuhid“, grupitöö,
arutelu, kaasõpilaste hindamine.
Tunni
käik:
II
nädal 1x45min
TUNNI ETAPID
|
AEG
|
TUNNI OSAD
|
|
|
|
Õpetaja tegevus
|
Õpilase tegevus
|
TUNNI ORGANISEERIMINE
|
1
min
|
Tervitamine,
silmside loomine.
|
Õpilased
tervitavad.
|
HÄÄLESTUS
|
1
min
3
min
|
Tunni
teema, käigu ja eesmärkide teadustamine.
Õpetaja
küsib õpilastelt: „Kas te olete taimi istutanud?“, „Kas te olete sellest
huvitatud?“, „Mis te arvate, kas taime kasvamise protsessi saaks kunstis ka
kuidagi ära kasutada ning sel juhul kuidas?“, „Kas te olete näinud mõnda
teost, kus on kasutatud taime kasvamise protsessi?“
Seejärel
selgitan õpilastele, et kunsti loomise eesmärgid on erinevad (esteetilisus,
ühiskonnakriitilisus jne).
|
Õpilased
kuulavad.
Õpilased
vastavad õpetaja küsimustele.
|
ÕPPIMINE
|
7
min
2
min
4
min
7
min
7
min
1
min
3
min
3
min
1
min
1
min
|
Õpetaja
esitleb slaidiesitlust kunstnike teoste kohta, mis on seotud taime kasvuga.
Õpetaja
selgitab põhjalikult ülesannet õpilastele ning tutvustab hindamiskriteeriume.
Õpetaja
jagab õpilastele töölehed (ootuste reisijuhid), mille esimesel lehepoolel on
väited taime kasvu pildistamise kohta. Õpilased kirjutavad iga väite ette,
kas nende arvates on see väide vale või õige.
Õpetaja
laseb õpilastel keerata töölehe teine pool, kus on tekst, kuidas pildistada
taime kasvu protsessi. Õpilaste ülesandeks on lugeda teksti ning vaadata, kas
nende teadmised esimesel lehepoolel olid valed või õiged.
Kui
õpilased on teksti läbi lugenud, siis õpetaja kontrollib koos õpilastega kõik
väited üle.
Õpetaja
palub õpilastel vaadata, mis märk iga töölehe esimese lehepoole all nurgas
on. Märgi kuju ja värvuse alusel moodustavad õpilased grupi.
Õpetaja
teatab, et õpilased peavad otsustama, kes mis rolli endale grupis võtab ning
näitab rolle ja nende tutvustust slaidiga ekraanil.
Õpetaja
palub esitleja rolli kandval õpilasel õpetaja laua juurde tulla, täita tops
peaaegu ääreni mullaga, niisutada seda ning koos seemnega grupi juurde viia.
Õpetaja
räägib, kuidas seemet istutada.
Õpetaja
küsib õpilastelt, kuidas peaks taime hooldama.
|
Õpilased
kuulavad ning võivad avaldada oma arvamust.
Õpilased
kuulavad ning vajadusel küsivad küsimusi.
Õpilased
loevad väiteid ning kirjutavad iga väite ette, kas see väide on nende arvates
õige või vale.
Õpilased
keeravad töölehe teise poole, loevad seal olevat teksti ning kontrollivad
esimesel lehel kirjutatud väidete õigsust.
Õpilased
räägivad, kas väited on õiged või valed ning miks nad nii arvavad.
Õpilased
vaatavad, mis märk nende töölehe esimese lehepoole all nurgas on ning leiavad
kaaslased, kellel on sama märk.
Õpilased
vaatavad rolle ja nende tutvustusi ning otsustavad, kes nende grupis on
pildistaja, kes töötleja ning kes on esitleja.
Õpilane,
kes on esitleja rollis, läheb õpetaja laua juurde, täidab topsi mullaga,
niisutab seda ning läheb koos seemnega grupi juurde tagasi.
Õpilased
istutavad seemne mulda.
Õpilased
vastavad õpetaja küsimusele.
|
REFLEKSIOON
|
1
min
3
min
|
Õpetaja
annab õpilastele koduse ülesande.
Õpetaja
teeb tunnist kokkuvõtte, annab õpilaste tunnitööle suulist tagasisidet.
Õpetaja küsib õpilastelt tagasisidet tunnile.
Tunni
lõpetamine.
|
Õpilased
kirjutavad koduse ülesande üles.
Õpilased
kuulavad ning annavad tunnile suulist tagasisidet.
|
III
nädal 1x45min
TUNNI ETAPID
|
AEG
|
TUNNI OSAD
|
|
|
|
Õpetaja tegevus
|
Õpilase tegevus
|
TUNNI ORGANISEERIMINE
|
1
min
|
Tervitamine,
silmside loomine.
|
Õpilased
tervitavad.
|
HÄÄLESTUS
|
1
min
1
min
2
min
|
Eelmise
tunni käigu meelde tuletamine. Tunni käigu teadustamine.
Õpetaja
küsib õpilastelt, kuidas neil taim kasvab ning kas on esinenud mingeid
probleeme.
Õpetaja
küsib õpilastelt, kas nad töötlevad tavaliselt oma pilte. Kui töötlevad,
kuidas nad töötlevad ning mis programmiga.
|
Õpilased
kuulavad.
Õpilased
vastavad, kuidas neil taim kasvab ning kas neil on esinenud probleeme
sellega.
Õpilased
vastavad õpetaja küsimustele.
|
ÕPPIMINE
|
23
min
1
min
1
min
6
min
2
min
3
min
|
Õpetaja
näitab ekraanil õpilastele, kuidas pilte töödelda ning fotoseeriaks kokku
panna veebipõhises pilditöötlusprogrammis Pixlr.com.
Õpetaja
annab õpilastele internetilehekülje aadressi, kus on õpetused, kuidas pilte
töödelda ning fotoseeriaks kokku panna.
Õpetaja
näitab üht time-lapse videot taime kasvust.
Õpetaja
palub eelmises tunnis moodustunud gruppidel koos istuda ning annab igale
grupile paberi. Grupi ülesandeks on paber lõigata selliselt, et õpilased
saaksid võimalikult suure ringi. Paber peab jääma selle käigus üheks tükiks.
Milline grupp kõige suurema ringi saab, on võitja.
Õpetaja
palub igal grupil oma ring üles tõsta. Leitakse võitnud grupp, kes selgitab
ka teistele, kuidas ringi lõigata.
Õpetaja
palub õpilastel vastata küsimustele: „Kuidas gruppides kujunes juhtimine?“,
„Kuidas jõuti lahenduse osas kokkuleppele?“, „Kuidas grupis tööd
organiseeriti?“, „Millised olid raskused?“. Toimub grupitöö teemaline
arutlus.
|
Õpilased
vaatavad, kuidas pilte töödelda ning fotoseeriaks kokku panna. Õpilased küsivad
vajadusel küsimusi.
Õpilased
kirjutavad aadressi üles.
Õpilased
vaatavad videot.
Õpilased
istuvad grupis ning lahendavad ülesannet.
Igast
grupist üks õpilane tõstab grupiga
loodud ringi üles. Võitjagrupp selgitab ka teistele gruppidele, kuidas
lõigata paberist terve ring.
Õpilased
vastavad õpetaja küsimustele.
|
REFLEKSIOON
|
1
min
1
min
2
min
|
Õpetaja
räägib õpilastele, kui tähtis on grupis olla avatud teiste õpilaste suhtes
ning et on tähtis teha kompromisse ning mitte enda arvamust peale suruda.
Õpetaja
annab õpilastele koduse ülesande.
Õpetaja
teeb tunnist ülevaate, annab õpilaste tunnitööle suulist tagasisidet. Küsib
õpilastelt tagasisidet tunni kohta.
Tunni
lõpetamine.
|
Õpilased
kuulavad, vajadusel avaldavad oma mõtteid.
Õpilased
kirjutavad koduse töö üles.
Õpilased
kuulavad. Annavad tunni kohta suulist tagasisidet.
|
IV
nädal 1x45min
TUNNI ETAPID
|
AEG
|
TUNNI OSAD
|
|
|
|
Õpetaja tegevus
|
Õpilase tegevus
|
TUNNI ORGANISEERIMINE
|
1
min
|
Tervitamine,
silmside loomine.
|
Õpilased
tervitavad.
|
HÄÄLESTUS
|
1
min
1
min
|
Tunni
käigu teadustamine.
Õpetaja
tuletab meelde koostöös õpilastega hindamiskriteeriumid.
|
Õpilased
kuulavad.
Õpilased
võtavad välja kodus lõpetatud tööd.
|
ÕPPIMINE
|
25
min
10
min
|
Õpetaja
palub gruppidel klassi ette tulla ning esitleda oma tööd. Õpetaja küsib
õpilastelt, kuidas nende omavaheline koostöö toimis, milliseid probleeme töös
esines ja kuidas neid lahendati, kuidas nad ise on tööga rahul ning mida saaks
järgmine kord veel paremini teha. Õpetaja küsib ka teiste õpilaste käest
tagasisidet esitletavale tööle. Õpetaja hindab tööd.
Õpetaja
näitab ekraanil erinevaid timelapse videosid õpilastele.
|
Õpilased
käivad grupiga klassi ees ning esitlevad oma töid. Grupiliikmed vastavad
õpetaja küsimustele ning teised õpilased annavad grupile tagasisidet.
Õpilased
vaatavad videosid.
|
REFLEKSIOON
|
5 min
2
min
|
Õpetaja
jagab õpilastele paberid ning näitab õpilastele slaidi lausealgustega.
Lausealgused on seotud tunni tagasisidega. Õpilaste ülesandeks on mõelda,
kuidas nad lõpetaksid lauseid ning annaksid sellega tagasisidet lõpetatud
teemale. Õpilased kirjutavad vastused paberile.
Õpetaja
võtab tunni kokku, annab õpilastele suulist tagasisidet õpilaste töö kohta
ning tänab õpilasi tehtud töö eest.
Tunni
lõpetamine
|
Õpilased
mõtlevad, kuidas lauseid lõpetada ning kirjutavad lauselõpud paberile.
Õpilased
kuulavad.
|
Kodune
töö:
I-
hoolitseda
taime eest ning seda pildistada vähemalt nädala aja jooksul iga päev. Esitleja
rollis olev õpilane peab olema kursis teiste grupiliikmete tööga.
II-
Töötleja rollis olev õpilane peab võtma pildistajalt pildid, neid vajadusel
töötlema ning moodustama nendest fotoseeria. Esitleja rollis olev õpilane peab
olema kursis teiste grupiliikmete tööga ning mõtlema, mida esitlusel rääkida.
Vahendid: ootuste reisijuhi
töölehed, taimeseemned, istutamiseks muld, joogitopsid, igale õpilasele
paberilehed tagasiside andmiseks.
Hindamiskriteeriumid:
Lävendid
Väljundid
|
5
|
4
|
3
|
2
|
Õpilane teab teemaga seotud kunstnikke ja nende
töid.
|
Õpilane teab kõiki tunnis esitletud kunstnikke ja
nende töid. Oskab antud teemal pikemalt vestelda.
|
Õpilane teab kõiki tunnis esitletud kunstnikke ja
nende töid.
|
Õpilane teab vähemalt ühte tunnis esitletud
kunstnikku ja tema teost.
|
Õpilane ei tea nimetada ühtegi tunnis esitletud
kunstnikku ega tema teost.
|
Õpilane oskab grupis luua fotoseeria taime kasvu
protsessist.
|
Õpilane on loonud grupiga fotoseeria taime kasvu
protsessist. Fotodel on selgelt näha taime arengut. Taime pildistamisel on
järgitud tunnis räägitud nõuandeid.
Pilte on vajadusel töödeldud. Fotoseeria paistab selgelt silma
põhjalikkuse ja meisterliku teostusega.
|
Õpilane on loonud grupiga fotoseeria taime kasvu
protsessist. Fotodel on selgelt näha taime arengut. Taime pildistamisel on
järgitud tunnis räägitud nõuandeid.
Pilte on vajadusel töödeldud.
|
Õpilane on loonud grupiga fotoseeria taimest.
Fotodel pole selgelt näha taime arengut või taime areng puudub. Taime
pildistamisel on järgitud vähemalt pooli tunnis räägitud nõuandeid. Pilte
pole töödeldud.
|
Õpilane pole loonud fotoseeriat taime kasvu
protsessist või on loonud grupiga fotoseeria taimest, kuid fotodel taime
areng puudub. Taime pildistamisel on järgitud alla poolte tunnis räägitud
nõuannetest. Pilte pole töödeldud.
|
Õpilane oskab grupis täita oma rolli.
|
Õpilane on osanud täita grupis oma rolli. Rolli on
täidetud kohusetundlikult ning oma tegevusega pole kahjustatud teiste
grupiliikmete tööd. Õpilane on olnud ka teiste grupiliikmete rollide ja
tegevustega kursis ning aidanud teistel täita oma rolli.
|
Õpilane on osanud täita grupis oma rolli. Rolli on
täidetud kohusetundlikult ning oma tegevusega pole kahjustatud teiste
grupiliikmete tööd
|
Õpilane on täitnud grupis oma rolli osaliselt.
Rolli pole täidetud kohusetundlikult ning töö on jäänud poolikuks.
|
Õpilane ei ole täitnud oma rolli grupis.
|
Õpilane oskab kirjeldada grupis loodud fotoseeria
tööprotsesse.
|
Õpilane oskab kirjeldada grupis loodud fotoseeria
tööprotsesse. Õpilane oskab kirjeldada, kuidas istutada taime, hoolitseda
selle eest, pildistada seda, töödelda seda ning fotoseeriaks kokku panna.
Õpilane oskab kirjeldada, kuidas tööd esitleda. Õpilane oskab kirjeldada
kõiki protsesse põhjalikult.
|
Õpilane oskab kirjeldada grupis loodud fotoseeria
tööprotsesse. Õpilane oskab kirjeldada, kuidas istutada taime, hoolitseda
selle eest, pildistada seda, töödelda seda ning fotoseeriaks kokku panna.
Õpilane oskab kirjeldada, kuidas tööd esitleda.
|
Õpilane oskab kirjeldada grupis loodud fotoseeria
vähemalt kahte tööprotsessi. Õpilase kirjelduses esineb vigu.
|
Õpilane ei oska kirjeldada grupis loodud
fotoseeria tööprotsesse.
|
No comments:
Post a Comment