Sihtgrupp:
4. klass
Maht: 2x45 min
Teema:
Eesti rahvusornamentika (Õpetaja ülesanne)
Eesmärk:
Õpilane:
- Rakendab erinevaid kunstitehnikaid.
- Mõistab kultuuriväärtuse kaitse olulisust.
Ülesanne:
Luua
Eesti rahvusornamendi teemaline töö, kasutades maalrirulli ja
papitrükitehnikat.
Õpitulemused
ehk väljundid:
Õpilane:
- Teab Eesti rahvakunstis kasutatavaid mustreid.
- Oskab luua Eesti rahvusornamendi teemalist tööd.
Põhimõisted:
ornament, kaheksakand, arhailine tikand, trükkimine.
Õppematerjalid:
esitlus
Eesti rahvusmustri kohta, näidistöö
http://www.e-ope.ee/_download/euni_repository/file/2416/eesti%20rahvakunst.zip/ornament.html-
Põhjalik info Eesti rahvakunstist.
Meetodid:
miniloeng, individuaaltöö.
Tunni
käik:
II
nädal 1x45min
TUNNI ETAPID
|
AEG
|
TUNNI OSAD
|
|
|
|
Õpetaja tegevus
|
Õpilase tegevus
|
TUNNI ORGANISEERIMINE
|
1
min
|
Tervitamine,
silmside loomine.
|
Õpilased
tervitavad.
|
HÄÄLESTUS
|
1
min
7
min
|
Tunni
teema, käigu ja eesmärkide teadustamine.
Õpetaja
näitab slaidiesitlust Eesti rahvusornamentikast.
|
Õpilased
kuulavad.
Õpilased
kuulavad.
|
ÕPPIMINE
|
3
min
27
min
|
Õpetaja
selgitab õpilastele tunni ülesannet ning hindamiskriteeriume.
Õpetaja
laseb õpilastel maalrirulliga paberi taust ära maalida, seejärel leida sobiv
tikandiornament prinditud ornamentide hulgast. Valitud ornamendist otsivad
õpilased vähemalt kaks mustrit, millest see ornament koosneb. Need mustrid
tuleb õpilastel paberist välja lõigata ning teha sellega proovitöö.
|
Õpilased
kuulavad ning vajadusel küsivad küsimusi.
Õpilased
asuvad töö kallale.
|
REFLEKSIOON
|
5
min
1
min
|
Õpetaja
palub õpilastel lauad
korda
teha ning tööd
kuivama
panna.
Õpetaja
teeb kokkuvõtte tunnist, annab õpilastele suulist tagasisidet ning lõpetab
tunni.
|
Õpilased
teevad oma lauad korda ning panevad tööd kuivama.
Õpilased
kuulavad ning vajadusel räägivad kaasa.
|
III
1x45min
TUNNI ETAPID
|
AEG
|
TUNNI OSAD
|
|
|
|
Õpetaja tegevus
|
Õpilase tegevus
|
TUNNI ORGANISEERIMINE
|
1
min
|
Tervitamine,
silmside loomine.
|
Õpilased
tervitavad.
|
HÄÄLESTUS
|
1
min
8
min
|
Tunni
teema, käigu ja eesmärkide teadustamine.
Õpetaja
palub õpilastel meelde tuletada, mida eelmine kord tunnis õppisime ning näitab
slaidiesitlust tööprotsessist.
|
Õpilased
kuulavad.
Õpilased
vastavad õpetaja küsimustele ning vaatavad esitlust.
|
ÕPPIMINE
|
20
min
4
min
|
Õpetaja
laseb õpilastel oma tööd lõpetada.
Õpetaja
palub õpilastel lauad koristada ning vahendid oma kohale tagasi panna.
|
Õpilased
lõpetavad tööd.
Õpilased
koristavad lauad ning panevad vahendid oma kohale tagasi.
|
REFLEKSIOON
|
10
min
1
min
|
Õpetaja
palub õpilastel tööd ühte kohta panna ning koos hinnatakse kõik tööd ära.
Õpetaja
teeb kokkuvõtte tunnist, annab õpilastele suulist tagasisidet ning lõpetab
tunni.
|
Õpilased
viivad tööd ühte kohta ning annavad üksteise töödele hinnangu.
Õpilased
kuulavad.
|
Kodune
töö:
-
Vahendid: A3 paberid, papp, guašš- või akrüülvärvid,
pintsel, värvialus, veetops, teip, joonistamisvahend, joonlaud, käärid, maalrirullid,
papitükk värvi segamiseks, eesti rahvustikandi mustreid.
Hindamiskriteeriumid:
Lävendid
Väljundid
|
5
|
4
|
3
|
2
|
Õpilane teab Eesti rahvakunstis kasutatavaid
ornamente.
|
Õpilane teab Eesti rahvakunstis kasutatavaid ornamente
ning nende tähendust. Õpilane oskab antud teemal pikemalt vestelda.
|
Õpilane teab Eesti rahvakunstis kasutatavaid
ornamente ning nende tähendust.
|
Õpilane teab vähemalt kahte Eesti rahvakunstis
kasutatavaid ornamente ning nende tähendust.
|
Õpilane teab ühte või ei tea ühtegi Eesti rahvuskunstis
kasutatavaid ornamente ega nende tähendust.
|
Õpilane oskab luua Eesti rahvusornamendi teemalist
tööd.
|
Õpilane on loonud Eesti rahvusornamendi teemalise
töö, kasutades papitrükitehnikat ja maalrirulli. Ornamendi loomisel on
kasutatud vähemalt kahte kujundit.
Trükitud kujundid on äratuntavad ning tööl ei
esine värviplekke. Ornamendi proportsioonid on paigas.
|
Õpilane on loonud Eesti rahvusornamendi teemalise
töö, kasutades papitrükitehnikat ja maalrirulli. Ornamendi loomisel on
kasutatud vähemalt kahte kujundit.
Trükitud kujundid on äratuntavad.
|
Õpilane on loonud Eesti rahvusornamendi teemalise
töö, kasutades papitrükitehnikat ja maalrirulli.
Ornamendi loomisel on kasutatud vähemalt ühte
kujundit. Trükitud kujundid on äratuntavad.
|
Õpilane ei ole loonud Eesti rahvusornamendi
teemalist tööd, kasutades papitrükitehnikat ja maalrirulli.
|
No comments:
Post a Comment