Sihtgrupp: 8.klass
Maht:
3x45
min
Teema:
Toidu riknemise probleem ühiskonnas. (Individuaalne
pedagoogiline ülesanne)
Eesmärk:
Õpilane:
- Leiab erinevaid lahendusvariante ja isikupäraseid teostusvõimalusi.
- Kasutab ideest lähtudes sihipäraselt mitmekesiseid visuaalseid väljendusvahendeid.
- Rakendab teadlikult fototehnikat.
- Teadvustab kunsti rolli ühiskonnas.
- Mõistab, et nüüdiskunst väljendub paljudes erinevates meediumites ja kõnetab vaatajat laias teemade ringis.
- Analüüsib hallitusseente osa inimtegevuses ning toob selle kohta näiteid.
- Iseloomustab hallitusseente ehitust ning toob selle kohta näiteid.
- Selgitab hallitusseente paljunemise viisi ning arenguks vajalikke tingimusi.
- Arutleb valminud kunstiteose üle.
Ülesanne: Välja mõelda ning luua
klassi ühisteos toidu riknemise probleemi kohta ühiskonnas, kasutades enda
pildistatud pilte hallitusest.
Õpitulemused
ehk väljundid:
Õpilane:
- Teab teemaga seotud kunstnikke ja nende töid.
- Teab, mis on hallitus.
- Õpilane oskab grupis luua ühisteose toidu riknemise probleemi kohta ühiskonnas.
- Oskab pildistada hallitust.
- Oskab arutleda kunstiteose üle.
Põhimõisted:
fotokaader, hallitus, teravustamispunkt, nüüdiskunst.
Õppematerjalid:
slaidiesitlus
kunstnike teoste kohta, slaidiesitlus tagasiside kohta, slaidiesitlus pildistamise
nõuannetega, videod toidu riknemise kohta.
http://lepo.it.da.ut.ee/~illarl/CD/dok/hallitus3.htm - Info hallituse kohta
Martin, M. (1998). Bioloogia VIII klassile. Tallinn:
Avita. – Info hallituse kohta lk 23-24, 34.
http://www.youtube.com/watch?v=c0En-_BVbGc
– Aegvõte sellest, mis juhtub puu- ja köögiviljadega 74 päeva jooksul.
http://www.youtube.com/watch?v=JsQHWj2RfXg
– Aegvõtted ühe hallitusliigi kohta.
http://www.youtube.com/watch?v=eXeygGxu8-8
– Video limahallituse kohta.
http://www.youtube.com/watch?v=8uHxRwQqWFo
– Katse, mis juhtub Mc Donaldsist ostetud burgerite ja friikartulitega aja
jooksul.
Salumaa, T. (2006). Aktiivõppe meetodid II. Tallinn
: Merlecons & Co.
Buehl, D. (2001). Interaktiivõppe strateegiad
klassiruumis. Tallinn : Omanäolise Kooli Arenduskeskus.
Meetodid:
grupitöö,
miniloeng, paaristöö, mõistekaart, kalaluu diagramm, arutelu.
Tunni
käik:
II
nädal 1x45min
TUNNI ETAPID
|
AEG
|
TUNNI OSAD
|
|
|
|
Õpetaja tegevus
|
Õpilase tegevus
|
TUNNI ORGANISEERIMINE
|
1
min
|
Tervitamine,
silmside loomine.
|
Õpilased
tervitavad.
|
HÄÄLESTUS
|
1
min
2
min
|
Tunni
teema, käigu ja eesmärkide teadustamine.
Õpetaja
küsib õpilastelt: „Mida te arvavate, kas toidu raiskamise probleem ühiskonnas
on pigem suur või väike?“, „Miks te nii arvate?“. „Mis riigis see probleem
võiks suur olla?“, „Mis te arvate, miks ma selle probleemi kunsti tunnis
tõstatasin?“
Seejärel
selgitan õpilastele, et kunsti loomise eesmärgid on erinevad (esteetilisus,
ühiskonnakriitilisus jne).
|
Õpilased
kuulavad.
Õpilased
vastavad õpetaja küsimustele.
|
ÕPPIMINE
|
10
min
2
min
11
min
2
min
11
min
|
Õpetaja
jaotab õpilastele paberid, kuhu nad võivad esitlusest märkmeid teha. Õpetaja
esitleb slaidiesitlust kunstnike teoste kohta, milles on kasutatud toidu
riknemise teemat.
Õpetaja
selgitab põhjalikult ülesannet õpilastele ning tutvustab hindamiskriteeriume.
Õpetaja
joonistab tahvlile mõistekaardi hallituse kohta ning palub õpilaste abi selle
täitmisel.
Õpetaja
küsib õpilaste käest, mida nad peaksid tegema, et toit hallitama panna.
Õpetaja
näitab slaidiesitlust, mida pildistamisel tähele panna.
|
Õpilased
kuulavad ning võivad avaldada oma arvamust.
Õpilased
kuulavad ning vajadusel küsivad küsimusi.
Õpilased
joonistavad oma paberile samuti mõistekaardi, täidavad selle ning aitavad
õpetajal mõistekaarti koostada.
Õpilased
vastavad õpetaja küsimusele.
Õpilased
kuulavad ning vajadusel esitavad küsimusi.
|
REFLEKSIOON
|
1
min
4
min
|
Õpetaja
annab õpilastele koduse ülesande.
Õpetaja
teeb tunnist kokkuvõtte ning annab õpilaste tunnitööle suulist tagasisidet.
Küsib ka õpilastelt tagasisidet.
Tunni
lõpetamine.
|
Õpilased
kirjutavad koduse ülesande üles.
Õpilased
kuulavad ning annavad ka ise õpetajale tagasisidet.
|
III
nädal 1x45min
TUNNI ETAPID
|
AEG
|
TUNNI OSAD
|
|
|
|
Õpetaja tegevus
|
Õpilase tegevus
|
TUNNI ORGANISEERIMINE
|
1
min
|
Tervitamine,
silmside loomine.
|
Õpilased
tervitavad.
|
HÄÄLESTUS
|
1
min
2
min
1
min
3
min
|
Eelmises
tunnis õpitu ülevaade. Tunni käigu teadustamine.
Õpetaja
küsib õpilastelt, kuidas neil
hallituse kasvatamisega läheb. Annab nõuandeid, kui õpilastel hallitus ei
kasva.
Õpetaja
laseb õpilastel rääkida oma paarilisega, mis tulemused ta kodus toidu
raiskamise uurimisest sai.
Õpetaja
küsib õpilastelt, mis nad uurimuse käigus teada said.
|
Õpilased
kuulavad.
Õpilased
vastavad õpetaja küsimusele. Vajadusel küsivad küsimusi ning kuulavad õpetaja
nõuandeid.
Õpilased
räägivad oma paarilisega, mis tulemusi nad kodus uurimisest said.
Õpilased
vastavad õpetaja küsimusele.
|
ÕPPIMINE
|
1
min
10
min
2
min
10
min
3
min
1
min
6
min
|
Õpetaja
moodustab õpilastest grupi- iga õpilane valib ühe neljaks lõigatud pildi tüki
ning peab leidma teised kolm grupiliiget, kellega nad saaksid pildi kokku
panna. Kes pildi kokku saab, moodustavad grupi.
Õpetaja
jaotab iga grupi liikmele ühe suure paberi, millele saavad õpilased teha
kalaluu diagrammi. Kala peasse kirjutatakse probleem ning kalaluule
moodustuvad kalaluu harud, millele peavad õpilased kirjutama probleemi
põhjused. Paberi allapoole joonistatakse kalamehe konksud, kuhu õpilased
peavad kirjutama probleemile võimalikud lahendused.
Õpetaja
küsib õpilaste käest, mis tulemused nad said ning kirjutab need tahvlile
üles.
Õpetaja
selgitab õpilastele, et õpilased peavad kehastuma kunstnikeks, kes on leidnud
toidu raiskamise probleemi, selle probleemi põhjused ning lahendused. Nüüd on
vaja kunstnikel see idee kunstiteoseks muuta. Õpetaja annab õpilastele
ülesandeks välja mõelda ideed, kuidas luua klassi ühistöö antud teemal nii,
et see töö sisaldaks nende poolt pildistatud hallituse pilte. Õpetaja annab
ka mõned erinevad ideed näiteks.
Õpetaja
küsib, mis ideed igal grupil tuli ning kirjutab need tahvlile üles.
Õpetaja
laseb õpilastel hääletada väljapakutud ideede poolt ning kirjutab tulemused
tahvlile üles.
Õpetaja
küsib õpilastelt, kus see teos võiks asetseda koolimaja peal, milline tekst
peaks olema teose juures, kes teostab teksti, mis teose pealkiri võiks olla,
milline peaks olema teose paigutus, kes mis ülesande enda kanda võtab.
|
Õpilane
valib ühe pildi tüki ning leiab teised grupi liikmed, kellega saaks pildi
kokku panna.
Õpilased
joonistavad saadud paberile kalaluu diagrammi ning asuvad seda täitma.
Õpilased
räägivad, mis tulemused nad grupitöö käigus said.
Õpilased
mõtlevad grupis, kuidas see probleem teoseks vormida ning kirjutavad ideed
enda paberi teisele poolele üles.
Iga
grupp vastab, mis ideed neil tulid.
Õpilased
hääletavad parima idee poolt.
Õpilased
vastavad õpetaja küsimustele ning toimub arutelu.
|
REFLEKSIOON
|
1
min
3
min
|
Õpetaja
annab õpilastele koduseks ülesandeks pildistada üks pilt toidust ning üks
pilt sellest samast toidust riknenud kujul ning see prindituna järgmiseks
korraks kaasa võtta, et luua ühine teos.
Õpetaja
teeb tunnist ülevaate, annab õpilaste tunnitööle suulist tagasisidet. Küsib
õpilastelt tagasisidet tunni kohta.
Tunni
lõpetamine.
|
Õpilase
kirjutavad koduse ülesande üles.
Õpilased
kuulavad. Annavad tunni kohta suulist tagasisidet.
|
IV
nädal 1x45min
TUNNI ETAPID
|
AEG
|
TUNNI OSAD
|
|
|
|
Õpetaja tegevus
|
Õpilase tegevus
|
TUNNI ORGANISEERIMINE
|
1
min
|
Tervitamine,
silmside loomine.
|
Õpilased
tervitavad.
|
HÄÄLESTUS
|
1
min
2
min
7
min
|
Tunni
käigu teadustamine.
Õpetaja
palub õpilastel välja võtta kaasa võetud prinditud tööd ning kõik lõikavad
pildid välja paberist.
Õpetaja
palub õpilastel mõelda, mis teosele pealkirjaks panna ning mis tehnikaga ja
kuidas see pealkiri teostada. Variandid kirjutatakse tahvlile ning parimad
valitakse õpilaste hääletuse teel välja.
|
Õpilased
kuulavad.
Õpilased
otsivad välja kaasa võetud prinditud fotod ning lõikavad nad paberist välja.
Õpilased
pakuvad välja variante, mis teose pealkirjaks panna ning mis tehnikaga ning
kuidas see pealkiri teostada. Õpilased valivad parima variandi hääletuse
kaudu välja.
|
ÕPPIMINE
|
10 min
10
min
|
Õpetaja
annab õpilastele vajaminevad vahendid ning õpilased asuvad pealkirja tegema.
Õpetaja
juhatab õpilased klassist välja ning palub õpilastel teos koos pealkirja ja
tekstiga sobivale kohale paigaldada.
|
Õpilased
asuvad pealkirja tegema.
Õpilased
panevad teose koos pealkirja ja tekstiga üles.
|
REFLEKSIOON
|
5 min
3
min
5
min
1
min
|
Õpetaja
algatab arutelu valminud teose kohta, esitades küsimusi: „Kuidas te olete
rahul valminud teosega?“, „Kas midagi oleks saanud paremini teha?“, „Mis
selle teose tegemise juures teile kõige enam meeldis?“
Õpetaja
avaldab enda arvamust teose kohta ning koos antakse igale õpilasele tehtud
töö eest hinne.
Õpetaja
juhtimisel minnakse tagasi klassi, kus õpetaja jagab õpilastele paberi,
näitab slaidiesitlusel lause alguseid, millest õpilased saavad juhinduda
tunni tagasiside andmisel.
Õpetaja
korjab õpilastelt tagasiside.
Õpetaja
annab õpilaste tunnitööle tagasisidet ning tänab tehtud töö eest.
Tunni
lõpetamine.
|
Õpilased
vastavad küsimustele.
Õpilased
kuulavad ning avaldavad oma arvamust hinde osas.
Õpilased
lähevad klassi. Paberi peale kirjutavad läbitud tundidele tagasiside.
Õpilased
kuulavad.
|
Kodune
töö:
I- vaadata kodus, kas mingi
tooiduaine on riknemas ja panna see kõrvale. Kui kodus midagi riknemas ei ole,
siis panna midagi hallitama.
Uurida kodus: Kas ja
kui palju visatakse teie peres toitu ära kuu lõikes? Mis on toidu äraviskamise
põhjused? Mis toiduaineid kõige enam visatakse ära?
II- pildistada
hallitust enne ja pärast hallitama minemist ning võtta pildid prindituna kooli
kaasa.
Vahendid:
paberid
mõistekaardi jaoks igale õpilasele (A4 suuruses), üks paber igale grupile
grupitööks (A3 paber), pealkirja teostamiseks vajalikud vahendid, teose
kinnitamise vahendid, paberilehed igale õpilasele tagasisideks.
Hindamiskriteeriumid:
Lävendid
Väljundid
|
5
|
4
|
3
|
2
|
Õpilane teab teemaga seotud kunstnikke ja nende
töid.
|
Õpilane teab kõiki tunnis esitletud kunstnikke ja
nende töid. Oskab antud teemal pikemalt vestelda.
|
Õpilane teab kõiki tunnis esitletud kunstnikke ja
nende töid.
|
Õpilane teab vähemalt ühte tunnis esitletud
kunstnikku ja tema teost.
|
Õpilane ei tea nimetada ühtegi tunnis esitletud
kunstnikku ega tema teost.
|
Õpilane teab, mis on hallitus.
|
Õpilane teab hallitusseente omadusi, paljunemist,
arenguks vajalikke tingimusi, tähtsust inimtegevuses ning oskab tuua näiteid
hallitusseentest. Õpilase teadmised hallitusseentest on laialdased ning
õpilane oskab antud teemal pikemalt rääkida.
|
Õpilane teab hallitusseente omadusi, paljunemist,
arenguks vajalikke tingimusi, tähtsust inimtegevuses ning oskab tuua näiteid
hallitusseentest.
|
Õpilane teab vähemalt poolt tunnis läbi võetud materjali
hallitusseente kohta.
|
Õpilane ei tea midagi hallitusseente kohta või
teab vähem kui poolt tunnis läbivõetud materjali hallitusseente kohta.
|
Õpilane oskab grupis luua ühisteose toidu
riknemise probleemi kohta ühiskonnas.
|
Õpilane on loonud koostöös teiste grupiliikmetega
ühisteose toidu riknemise probleemi kohta ühiskonnas, kasutades enda
pildistatud pilte hallitusest. Teosel on tabav pealkiri ning on lisatud
juurde ka huvitav ja selge tekst, mis iseloomustab teost lühidalt ning
sisukalt. Teos paistab silma originaalsuse, uudsete lahenduste ning
huvitavate kunstitehnikate kasutamisega.
|
Õpilane on loonud koostöös teiste grupiliikmetega
ühisteose toidu riknemise probleemi kohta ühiskonnas, kasutades enda
pildistatud pilte hallitusest. Teosel on tabav pealkiri ning on lisatud
juurde ka huvitav ja selge tekst, mis iseloomustab teost lühidalt ning
sisukalt.
|
Õpilane on loonud koostöös teiste grupiliikmetega
ühisteose toidu riknemise probleemi kohta ühiskonnas. Teosel on pealkiri, mis
ei iseloomusta tööd ega ole vaataja jaoks kutsuv. Teose juurde ei ole lisatud
teksti või tekst on ebaloogiline ega anna teosest lühidat ja sisukat
ülevaadet.
|
Õpilane ei ole loonud koostöös teiste
grupiliikmetega ühisteost toidu riknemise probleemi kohta ühiskonnas.
|
Õpilane oskab pildistada hallitust.
|
Õpilane on pildistanud hallitust. Pildistamisel on
järgitud kõiki tunnis räägitud nõuandeid. Hallitus tuleb pildil väga hästi
esile. Foto paistab silma tehnilise meisterlikkusega.
|
Õpilane on pildistanud hallitust. Pildistamisel on
järgitud kõiki tunnis räägitud nõuandeid. Hallitust on pildil näha.
|
Õpilane on pildistanud hallitust. Pildistamisel on
järgitud vähemalt pooli tunnis räägitud nõuandeid. Hallitust on pildil näha,
kuid ei tõmba koheselt tähelepanu endale.
|
Õpilane ei ole pildistanud hallitust või on
pildistanud hallitust järgides vähem kui pool tunnis räägitud nõuannetest.
Hallitust pole pildilt peaaegu üldse näha.
|
Õpilane oskab arutleda kunstiteose üle.
|
Õpilane arutleb valminud kunstiteose üle. Kriitika
kunstiteose kohta on konstruktiivne. Õpilane oskab näha kunstiteose erinevaid
aspekte (teose tehnikate sobivus, mõju publikule, idee esitlus). Õpilase
arvamus on isikupärane ning ta leiab huvitavaid tõlgendamisvõimalusi.
|
Õpilane arutleb valminud kunstiteose üle. Kriitika
kunstiteose kohta on konstruktiivne. Õpilane oskab näha kunstiteose erinevaid
aspekte (teose tehnikate sobivus, mõju publikule, idee esitlus).
|
Õpilane annab valminud kunstiteose kohta tagasisidet.
Tagasiside pole konstruktiivne ning õpilane ei oska arutleda valminud teose
üle.
|
Õpilane ei anna kunstiteose kohta tagasisidet.
|
No comments:
Post a Comment