Sihtgrupp:
6.klass
Maht:
3x45
min
Teema:
Loodus tehislikuks (Individuaalne pedagoogiline ülesanne)
Eesmärk:
Õpilane:
- Väljendab visuaalsete vahenditega oma mõtteid, ideid ja teadmisi.
- Kujutab ja kujundab nii vaatluste kui ka oma ideede põhjal, kasutades visuaalse kompositsiooni baasoskusi.
- Rakendab erinevaid kunstitehnikaid.
- Mõistab tehismaailma ja selle kasutaja suhet; peab silmas eesmärgipärasust ja ökoloogilisust.
- Kirjeldab ja võrdleb elusa ja eluta looduse erinevusi.
- Saab aru inimtegevuse ja keskkonna vahelistest seostest maailma ning Eesti kontekstis.
Ülesanne:
mõelda,
kuidas saaks mõnd tehisasja looduslikest asjadest moodustada, teostada see ning
valminud ese üles pildistada.
Õpitulemused
ehk väljundid:
Õpilane:
- Teab teemaga seotud kunstnikke ja nende töid.
- Teab, mis on eluta ja elus loodus.
- Teab, milliste tegevustega kahjustavad inimesed keskkonda.
- Oskab luua elus loodusest pärit ainest tehisobjekti.
- Oskab teadlikult rakendada fototehnikat.
- Oskab esitleda oma tööd.
Põhimõisted:
kaader,
teravustamispunkt, elus loodus, eluta loodus, keskkond.
Õppematerjalid:
slaidid
kunstnike teoste kohta, slaidiesitlus
pildistamise nõuannete kohta, slaid tagasiside kohta, videod.
Salumaa, T. (2010). Aktiivõppe meetodid III. Tallinn
: Merlecons & Co.
Martin, M. (2001). Bioloogia põhikoolile. I.
Tallinn: Avita.
Martin, M. (1997). Bioloogia VII klassile. Tallinn:
Avita.
http://www.youtube.com/watch?v=X3vlRtpMZGo
– Video erinevatest võimalustest, kuidas toidust kunsti luua.
http://www.youtube.com/watch?v=P_S-funEPlI
– Video erinevatest võimalustest, kuidas toidust kunsti luua.
http://www.youtube.com/watch?v=nwBvepnZBDU
– Video, kuidas arbuusidesse saab roose luua.
Meetodid:
miniloeng, paaristöö, grupitöö, individuaaltöö,
arutelu, kaasõpilaste hindamine.
Tunni
käik:
II
nädal 1x45min
TUNNI ETAPID
|
AEG
|
TUNNI OSAD
|
|
|
|
Õpetaja tegevus
|
Õpilase tegevus
|
TUNNI ORGANISEERIMINE
|
1
min
|
Tervitamine,
silmside loomine.
|
Õpilased
tervitavad.
|
HÄÄLESTUS
|
1
min
7
min
6
min
|
Tunni
teema, käigu ja eesmärkide teadustamine.
Õpetaja
jagab igale õpilasele paberi ning palub õpilastel koos paarilisega mõelda,
kuidas inimene muudab loodusliku tehislikuks. Tekkinud mõtted kirjutatakse
paberile üles.
Õpetaja
palub õpilastel öelda, mis mõtted neil tekkisid ning kirjutab need tahvlile
üles. Õpetaja kiidab õpilasi mõtete eest ning ütleb, et selle teema juurde
tullakse natukese aja pärast tagasi.
|
Õpilased
kuulavad.
Õpilased
arutavad koos kaaslasega, kuidas inimesed muudavad loodusliku tehislikuks
ning kirjutavad tekkinud mõtted üles.
Õpilase
jagavad oma mõtteid õpetajaga.
|
ÕPPIMINE
|
10
min
2
min
10
min
|
Õpetaja
esitleb slaidiesitlust kunstnike teoste kohta, kus on muudetud looduslik
tehislikuks või vastupidi.
Õpetaja
selgitab põhjalikult ülesannet ning hindamiskriteeriume.
Õpetaja
teeb tahvlile tabeli eluta ja elusa looduse kohta.
Õpetaja
hakkab koostöös õpilastega tabelit täitma.
|
Õpilased
vaatavad ja kuulavad esitlust ning avaldavad oma mõtteid.
Õpilased
kuulavad ning vajadusel esitavad küsimusi.
Õpilased
joonistavad paberile samasuguse tabeli, nagu õpetaja tahvlile joonistas.
Õpilased aitavad õpetajal tabelit täita ning täidavad ka ise oma paberil
olevat tabelit.
|
REFLEKSIOON
|
5 min
2
min
1
min
|
Õpetaja
liigub tagasi tunni alguses tahvlile kirjutatud õpilaste mõtete juurde ning
palub õpilastel mõelda veel tegevusi, millega inimesed kahjustavad keskkonda.
Õpetaja
palub õpilastel mõelda, kuidas tema kahjustab keskkonda, valida üks tegevus välja
ning muuta seda nädala aja jooksul.
Õpetaja
teeb tunnist kokkuvõtte, annab õpilaste tunnitööle suulist tagasisidet.
Tunni
lõpetamine.
|
Õpilased
pakuvad erinevaid mõtteid, kuidas inimene kahjustab keskkonda.
Õpilased
kirjutavad koduse ülesande üles.
Õpilased
kuulavad.
|
III
nädal 1x45min
TUNNI ETAPID
|
AEG
|
TUNNI OSAD
|
|
|
|
Õpetaja tegevus
|
Õpilase tegevus
|
TUNNI ORGANISEERIMINE
|
1
min
|
Tervitamine,
silmside loomine.
|
Õpilased
tervitavad.
|
HÄÄLESTUS
|
1
min
2
min
3
min
|
Eelmise
tunni käigu meelde tuletamine. Tunni käigu teadustamine.
Õpetaja
laseb õpilastel paarilisega rääkida, mis tegevust nad nädala aja jooksul
muutsid ning kuidas selle tegevuse muutmine õnnestus.
Õpetaja
palub õpilastel jagada klassiga oma kogemusi.
|
Õpilased
kuulavad.
Õpilased
räägivad paarilisele, mis tegevust nad muutsid nädala aja jooksul ning kuidas
neil see õnnestus.
Õpilased
jagavad oma kogemusi klassiga.
|
ÕPPIMINE
|
2
min
7
min
1
min
6
min
5
min
10
min
|
Õpetaja
laseb õpilastel moodustada end grupiks loendamise teel.
Õpetaja
jagab igale grupile eraldi töölehe juhendiga ning ühe suure paberi. Õpetaja
laseb õpilastel alustada tööd.
Õpetaja
palub õpilastel kinnitada valminud plakatid seina külge. Ühele poole seina
kinnitatakse plakatid ainult sõnadega ning teisele poole plakatid ainult
piltidega.
Õpetaja
algatab arutelu plakatite üle ning palub nendel õpilastel, kes tegid plakati
ainult sõnadega, hinnata nende õpilaste plakateid, kes tegid plakati ainult
piltidega. Ja vastupidi.
Pärast
seda küsib õpetaja õpilastelt: „Milline võiks olla koostatud
reklaamplakatitest kõige parem ühisosa ning milline võiks olla parim
kombineeritud reklaamplakat käsitletavast teemast?“
Õpetaja
näitab õpilastele, mida pildistamisel tähele panna.
Õpetaja
laseb õpilastel vaadata klassis ringi, valida välja mingi objekt ning seda
objekti pildistada, järgides just kuuldud nõuandeid ning proovida seda objekti
pildistada erinevatel taustadel.
|
Õpilased
järjest loendavad numbreid ning jagunevad numbrite alusel gruppidesse.
Õpilased
alustavad tööd juhendi järgi.
Õpilased
kinnitavad valminud plakatid seina külge.
Õpilased
osalevad aktiivselt arutelus.
Õpilased
vaatavad ning vajadusel esitavad küsimusi.
Õpilased
asuvad pildistama. Vahepeal näitavad tehtud pilte õpetajale ning küsivad nõu.
|
REFLEKSIOON
|
1
min
3
min
3
min
|
Õpetaja
annab õpilastele koduse ülesande.
Õpetaja
küsib õpilastelt, kas neil on juba ideid, mida nad sooviksid looduslikest
materjalidest järgi teha.
Õpetaja
teeb tunnist ülevaate, annab õpilaste tunnitööle suulist tagasisidet. Küsib
õpilastelt tagasisidet tunni kohta.
Tunni
lõpetamine.
|
Õpilased
kirjutavad koduse töö üles.
Õpilased
räägivad oma mõtetest õpetajale.
Õpilased
kuulavad ning annavad tagasisidet õpetajale tunni kohta.
|
IV
nädal 1x45min
TUNNI ETAPID
|
AEG
|
TUNNI OSAD
|
|
|
|
Õpetaja tegevus
|
Õpilase tegevus
|
TUNNI ORGANISEERIMINE
|
1
min
|
Tervitamine,
silmside loomine.
|
Õpilased
tervitavad.
|
HÄÄLESTUS
|
1
min
1
min
1
min
|
Tunni
käigu teadustamine.
Õpetaja
palub õpilastel välja otsida kodus tehtud pildid.
Õpetaja
tuletab meelde töö hindamiskriteeriumid.
|
Õpilased
kuulavad.
Õpilased
võtavad välja kodus lõpetatud tööd.
Õpilased
kuulavad.
|
ÕPPIMINE
|
25
min
7
min
|
Õpetaja
palub igal õpilasel ükshaaval klassi ette tulla ning oma tööd esitleda.
Õpetaja küsib õpilastelt, kuidas neil selline idee tuli, kuidas objekti
ehitamine läks, mis probleeme esines ning kuidas õpilane lõpptulemusega rahul
on. Õpetaja palub ka teistel õpilastel oma arvamust avaldada. Koostöös
õpetajaga pannakse õpilastele hinded.
Õpetaja
näitab õpilastele videosid seoses toidu ja kunsti ühendamisest.
|
Õpilased
käivad ükshaaval klassi ees ning esitlevad oma tööd. Teised õpilased annavad
esitleva õpilase tööle tagasisidet. Koostöös õpetajaga hinnatakse tööd.
Õpilased
vaatavad videosid ning avaldavad oma arvamust.
|
REFLEKSIOON
|
2
min
6
min
1
min
|
Õpetaja
tuletab meelde, mida nad selle teema raames on õppinud.
Õpetaja
jagab õpilastele paberid ning näitab õpilastele slaidi lausealgustega.
Lausealgused on seotud tunni tagasisidega. Õpilaste ülesandeks on mõelda,
kuidas nad lõpetaksid lauseid ning kirjutavad oma mõtted paberile üles.
Õpetaja
võtab tunni kokku, annab õpilastele suulist tagasisidet õpilaste töö kohta
ning tänab õpilasi tehtud töö eest.
Tunni
lõpetamine
|
Õpilased
kuulavad ning vajadusel aitavad meelde tuletada tundide käike.
Õpilased
mõtlevad, kuidas lauseid lõpetada ning kirjutavad tagasiside paberile.
Õpilased
kuulavad.
|
Kodune
töö:
I-
mõelda,
mis tegevustega ta keskkonda kahjustab, valida üks tegevus välja ning üritada
muuta seda tegevust nädala aja jooksul. Võtta järgmisesse tundi kaasa
fotoaparaat.
II-
mõelda, kuidas saaks mõnd tehisasja
looduslikust ainest kokku panna, teostada see ning valminud ese pildistada.
Pilt võtta kaasa järgmiseks tunniks.
Vahendid:
igale
õpilasele paber, igale grupile üks
A3 suuruses paber, töölehed grupitöö
jaoks (pooled grupid saavad „Ainult pildid“, pooled grupid „Ainult sõnad“ töölehed), paberid tagasiside jaoks.
Hindamiskriteeriumid:
Lävendid
Väljundid
|
5
|
4
|
3
|
2
|
Õpilane teab teemaga seotud kunstnikke ja nende
töid.
|
Õpilane teab kõiki tunnis esitletud kunstnikke ja
nende töid. Oskab antud teemal pikemalt vestelda.
|
Õpilane teab kõiki tunnis esitletud kunstnikke ja
nende töid.
|
Õpilane teab vähemalt ühte tunnis esitletud
kunstnikku ja tema teost.
|
Õpilane ei tea nimetada ühtegi tunnis esitletud
kunstnikku ega tema teost.
|
Õpilane teab, mis on eluta ja elus loodus.
|
Õpilane teab kõiki elus ja eluta tunnuseid ning
oskab nende kohta näiteid tuua. Õpilane oskab teemal põhjalikult ning
pikemalt vestelda.
|
Õpilane teab kõiki elus ja eluta tunnuseid ning
oskab nende kohta näiteid tuua.
|
Õpilane teab vähemalt pooli elus ja eluta looduse
tunnustest ning oskab tuua mõlemast vähemalt ühe näite.
|
Õpilane ei tea, mis on elus ja eluta loodus.
|
Õpilane teab, milliste tegevustega kahjustavad
inimesed keskkonda.
|
Õpilane oskab kirjeldada tegevusi, millega
inimesed kahjustavad keskkonda. Õpilane oskab teemal pikalt ja põhjalikult
rääkida.
|
Õpilane oskab kirjeldada tegevusi, millega
inimesed kahjustavad keskkonda.
|
Õpilane oskab kirjeldada vähemalt kolme tegevust,
millega inimesed kahjustavad keskkonda.
|
Õpilane ei oska kirjeldada, milliste tegevustega
inimesed kahjustavad keskkonda.
|
Õpilane oskab luua elus loodusest pärit ainest
tehisobjekti.
|
Õpilane on loonud elus loodusest pärit ainest
tehisobjekti. Objekti luues pole kahjustatud elusat loodust. Õpilase loodud
objekt paistab silma uudse lahendusega ning on nutikalt kokku pandud.
|
Õpilane on loonud elus loodusest pärit ainest
tehisobjekti. Objekti luues pole kahjustatud elus loodust.
|
Õpilane on loonud osaliselt elus loodusest pärit ainest
objekti. Loodud objekt ei pärine tehismaailmast. Objekt on teostatud
lohakalt. Objekti luues pole kahjustatud elus loodust.
|
Õpilane ei ole loonud elus looduses pärit ainest
tehisobjekti.
|
Õpilane oskab teadlikult rakendada fototehnikat.
|
Õpilane on teadlikult rakendanud fototehnikat enda
loodud objekti jäädvustamisel. Pildistamisel on järgitud kõiki tunnis
esitletud nõuandeid. Loodud objekt paistab fotol silma ning sellele on
valitud sobiv taust ning pildistamisnurk.
Töö paistab silma originaalsuse ja huvitavate
vaatenurkade poolest.
|
Õpilane on teadlikult rakendanud fototehnikat enda
loodud objekti jäädvustamisel. Pildistamisel on järgitud kõiki tunnis
esitletud nõuandeid. Loodud objekt paistab fotol silma ning sellele on
valitud sobiv taust ning pildistamisnurk.
|
Õpilane on rakendanud fototehnikat enda loodud
objekti jäädvustamisel. Pildistamisel on järgitud vähemalt pooli tunnis
esitletud nõuandeid. Loodud objekt ei paista fotol eriti silma ning sellele
pole valitud sobiv taust ja/või pildistamisnurk.
|
Õpilane ei ole rakendanud teadlikult fototehnikat
enda loodud objekti jäädvustamisel.
|
Õpilane oskab esitleda oma tööd.
|
Õpilane oskab esitleda klassi ees oma tööd.
Õpilane põhjendab oma valikuid. Õpilane paistab silma hea arutlusoskusega
ning pälvib kaasõpilaste tähelepanu ning huvi.
|
Õpilane oskab esitleda klassi ees oma tööd.
Õpilane põhjendab oma valikuid.
|
Õpilane esitleb klassi ees oma tööd ebakohaselt.
|
Õpilane ei esitle oma tööd klassi ees.
|
No comments:
Post a Comment