Sunday, March 9, 2014

6. klass. "Loodus tehislikuks"








Sihtgrupp: 6.klass
Maht: 3x45 min
Teema: Loodus tehislikuks (Individuaalne pedagoogiline ülesanne)
Eesmärk: 
Õpilane:
  • Väljendab visuaalsete vahenditega oma mõtteid, ideid ja teadmisi.
  • Kujutab ja kujundab nii vaatluste kui ka oma ideede põhjal, kasutades visuaalse kompositsiooni baasoskusi.
  • Rakendab erinevaid kunstitehnikaid.
  • Mõistab tehismaailma ja selle kasutaja suhet; peab silmas eesmärgipärasust ja ökoloogilisust.
  • Kirjeldab ja võrdleb elusa ja eluta looduse erinevusi.
  • Saab aru inimtegevuse ja keskkonna vahelistest seostest maailma ning Eesti kontekstis.

Ülesanne: mõelda, kuidas saaks mõnd tehisasja looduslikest asjadest moodustada, teostada see ning valminud ese üles pildistada.
Õpitulemused ehk väljundid:
Õpilane:
  • Teab teemaga seotud kunstnikke ja nende töid.
  • Teab, mis on eluta ja elus loodus.
  • Teab, milliste tegevustega kahjustavad inimesed keskkonda.
  • Oskab luua elus loodusest pärit ainest tehisobjekti.
  • Oskab teadlikult rakendada fototehnikat.
  • Oskab esitleda oma tööd.
Põhimõisted: kaader, teravustamispunkt, elus loodus, eluta loodus, keskkond.
Õppematerjalid: slaidid kunstnike teoste kohta, slaidiesitlus pildistamise nõuannete kohta, slaid tagasiside kohta, videod.  
Salumaa, T. (2010). Aktiivõppe meetodid III. Tallinn : Merlecons & Co.
Martin, M. (2001). Bioloogia põhikoolile. I. Tallinn: Avita.
Martin, M. (1997). Bioloogia VII klassile. Tallinn: Avita.
http://www.youtube.com/watch?v=X3vlRtpMZGo – Video erinevatest võimalustest, kuidas toidust kunsti luua.
http://www.youtube.com/watch?v=P_S-funEPlI – Video erinevatest võimalustest, kuidas toidust kunsti luua.
http://www.youtube.com/watch?v=nwBvepnZBDU – Video, kuidas arbuusidesse saab roose luua.
Meetodid: miniloeng, paaristöö, grupitöö, individuaaltöö, arutelu, kaasõpilaste hindamine.
Tunni käik:
II nädal 1x45min

TUNNI ETAPID

AEG

TUNNI OSAD


Õpetaja tegevus
Õpilase tegevus
TUNNI ORGANISEERIMINE
1 min
Tervitamine, silmside loomine.
Õpilased tervitavad.
HÄÄLESTUS
1 min


7 min







6 min

Tunni teema, käigu ja eesmärkide teadustamine.

Õpetaja jagab igale õpilasele paberi ning palub õpilastel koos paarilisega mõelda, kuidas inimene muudab loodusliku tehislikuks. Tekkinud mõtted kirjutatakse paberile üles.

Õpetaja palub õpilastel öelda, mis mõtted neil tekkisid ning kirjutab need tahvlile üles. Õpetaja kiidab õpilasi mõtete eest ning ütleb, et selle teema juurde tullakse natukese aja pärast tagasi.

Õpilased kuulavad.


Õpilased arutavad koos kaaslasega, kuidas inimesed muudavad loodusliku tehislikuks ning kirjutavad tekkinud mõtted üles.


Õpilase jagavad oma mõtteid õpetajaga.
ÕPPIMINE
10 min




2 min



10 min
Õpetaja esitleb slaidiesitlust kunstnike teoste kohta, kus on muudetud looduslik tehislikuks või vastupidi.

Õpetaja selgitab põhjalikult ülesannet ning hindamiskriteeriume.

Õpetaja teeb tahvlile tabeli eluta ja elusa looduse kohta.
Õpetaja hakkab koostöös õpilastega tabelit täitma.




Õpilased vaatavad ja kuulavad esitlust ning avaldavad oma mõtteid.


Õpilased kuulavad ning vajadusel esitavad küsimusi.

Õpilased joonistavad paberile samasuguse tabeli, nagu õpetaja tahvlile joonistas. Õpilased aitavad õpetajal tabelit täita ning täidavad ka ise oma paberil olevat tabelit.

REFLEKSIOON
 5 min






2 min





1 min
Õpetaja liigub tagasi tunni alguses tahvlile kirjutatud õpilaste mõtete juurde ning palub õpilastel mõelda veel tegevusi, millega inimesed kahjustavad keskkonda.

Õpetaja palub õpilastel mõelda, kuidas tema kahjustab keskkonda, valida üks tegevus välja ning muuta seda nädala aja jooksul.

Õpetaja teeb tunnist kokkuvõtte, annab õpilaste tunnitööle suulist tagasisidet.

Tunni lõpetamine.
Õpilased pakuvad erinevaid mõtteid, kuidas inimene kahjustab keskkonda.




Õpilased kirjutavad koduse ülesande üles.




Õpilased kuulavad.

III nädal 1x45min

TUNNI ETAPID

AEG

TUNNI OSAD


Õpetaja tegevus
Õpilase tegevus
TUNNI ORGANISEERIMINE
1 min
Tervitamine, silmside loomine.
Õpilased tervitavad.
HÄÄLESTUS
1 min



2 min






3 min
Eelmise tunni käigu meelde tuletamine. Tunni käigu teadustamine.

Õpetaja laseb õpilastel paarilisega rääkida, mis tegevust nad nädala aja jooksul muutsid ning kuidas selle tegevuse muutmine õnnestus.

Õpetaja palub õpilastel jagada klassiga oma kogemusi.

Õpilased kuulavad.



Õpilased räägivad paarilisele, mis tegevust nad muutsid nädala aja jooksul ning kuidas neil see õnnestus.


Õpilased jagavad oma kogemusi klassiga.

ÕPPIMINE
2 min



7 min





1 min







6 min
















5 min



10 min








Õpetaja laseb õpilastel moodustada end grupiks loendamise teel.

Õpetaja jagab igale grupile eraldi töölehe juhendiga ning ühe suure paberi. Õpetaja laseb õpilastel alustada tööd.

Õpetaja palub õpilastel kinnitada valminud plakatid seina külge. Ühele poole seina kinnitatakse plakatid ainult sõnadega ning teisele poole plakatid ainult piltidega.

Õpetaja algatab arutelu plakatite üle ning palub nendel õpilastel, kes tegid plakati ainult sõnadega, hinnata nende õpilaste plakateid, kes tegid plakati ainult piltidega. Ja vastupidi.
Pärast seda küsib õpetaja õpilastelt: „Milline võiks olla koostatud reklaamplakatitest kõige parem ühisosa ning milline võiks olla parim kombineeritud reklaamplakat käsitletavast teemast?“

Õpetaja näitab õpilastele, mida pildistamisel tähele panna.

Õpetaja laseb õpilastel vaadata klassis ringi, valida välja mingi objekt ning seda objekti pildistada, järgides just kuuldud nõuandeid ning proovida seda objekti pildistada erinevatel taustadel.
Õpilased järjest loendavad numbreid ning jagunevad numbrite alusel gruppidesse.

Õpilased alustavad tööd juhendi järgi.




Õpilased kinnitavad valminud plakatid seina külge.





Õpilased osalevad aktiivselt arutelus.















Õpilased vaatavad ning vajadusel esitavad küsimusi.


Õpilased asuvad pildistama. Vahepeal näitavad tehtud pilte õpetajale ning küsivad nõu.


REFLEKSIOON
1 min


3 min




3 min
Õpetaja annab õpilastele koduse ülesande.

Õpetaja küsib õpilastelt, kas neil on juba ideid, mida nad sooviksid looduslikest materjalidest järgi teha.

Õpetaja teeb tunnist ülevaate, annab õpilaste tunnitööle suulist tagasisidet. Küsib õpilastelt tagasisidet tunni kohta.

Tunni lõpetamine.
Õpilased kirjutavad koduse töö üles.

Õpilased räägivad oma mõtetest õpetajale.



Õpilased kuulavad ning annavad tagasisidet õpetajale tunni kohta.

IV nädal 1x45min

TUNNI ETAPID

AEG

TUNNI OSAD


Õpetaja tegevus
Õpilase tegevus
TUNNI ORGANISEERIMINE
1 min
Tervitamine, silmside loomine.
Õpilased tervitavad.
HÄÄLESTUS
1 min

1 min


1 min
Tunni käigu teadustamine.

Õpetaja palub õpilastel välja otsida kodus tehtud pildid.

Õpetaja tuletab meelde töö hindamiskriteeriumid.

Õpilased kuulavad.

Õpilased võtavad välja kodus lõpetatud tööd.

Õpilased kuulavad.
ÕPPIMINE
25 min













7 min
Õpetaja palub igal õpilasel ükshaaval klassi ette tulla ning oma tööd esitleda. Õpetaja küsib õpilastelt, kuidas neil selline idee tuli, kuidas objekti ehitamine läks, mis probleeme esines ning kuidas õpilane lõpptulemusega rahul on. Õpetaja palub ka teistel õpilastel oma arvamust avaldada. Koostöös õpetajaga pannakse õpilastele hinded.

Õpetaja näitab õpilastele videosid seoses toidu ja kunsti ühendamisest.

Õpilased käivad ükshaaval klassi ees ning esitlevad oma tööd. Teised õpilased annavad esitleva õpilase tööle tagasisidet. Koostöös õpetajaga hinnatakse tööd.








Õpilased vaatavad videosid ning avaldavad oma arvamust.


REFLEKSIOON
2 min



6 min









1 min







Õpetaja tuletab meelde, mida nad selle teema raames on õppinud.

Õpetaja jagab õpilastele paberid ning näitab õpilastele slaidi lausealgustega. Lausealgused on seotud tunni tagasisidega. Õpilaste ülesandeks on mõelda, kuidas nad lõpetaksid lauseid ning kirjutavad oma mõtted paberile üles.

Õpetaja võtab tunni kokku, annab õpilastele suulist tagasisidet õpilaste töö kohta ning tänab õpilasi tehtud töö eest.

Tunni lõpetamine

Õpilased kuulavad ning vajadusel aitavad meelde tuletada tundide käike.

Õpilased mõtlevad, kuidas lauseid lõpetada ning kirjutavad tagasiside paberile.






Õpilased kuulavad.






Kodune töö:
I- mõelda, mis tegevustega ta keskkonda kahjustab, valida üks tegevus välja ning üritada muuta seda tegevust nädala aja jooksul. Võtta järgmisesse tundi kaasa fotoaparaat.
II- mõelda, kuidas saaks mõnd tehisasja looduslikust ainest kokku panna, teostada see ning valminud ese pildistada. Pilt võtta kaasa järgmiseks tunniks.
Vahendid: igale õpilasele paber, igale grupile üks A3 suuruses paber, töölehed grupitöö jaoks (pooled grupid saavad „Ainult pildid“, pooled grupid „Ainult sõnadtöölehed), paberid tagasiside jaoks.
Hindamiskriteeriumid:

Lävendid
Väljundid
5
4
3
2
Õpilane teab teemaga seotud kunstnikke ja nende töid.

Õpilane teab kõiki tunnis esitletud kunstnikke ja nende töid. Oskab antud teemal pikemalt vestelda.
Õpilane teab kõiki tunnis esitletud kunstnikke ja nende töid.
Õpilane teab vähemalt ühte tunnis esitletud kunstnikku ja tema teost.
Õpilane ei tea nimetada ühtegi tunnis esitletud kunstnikku ega tema teost.
Õpilane teab, mis on eluta ja elus loodus.

Õpilane teab kõiki elus ja eluta tunnuseid ning oskab nende kohta näiteid tuua. Õpilane oskab teemal põhjalikult ning pikemalt vestelda.
Õpilane teab kõiki elus ja eluta tunnuseid ning oskab nende kohta näiteid tuua.
Õpilane teab vähemalt pooli elus ja eluta looduse tunnustest ning oskab tuua mõlemast vähemalt ühe näite.
Õpilane ei tea, mis on elus ja eluta loodus.
Õpilane teab, milliste tegevustega kahjustavad inimesed keskkonda.

Õpilane oskab kirjeldada tegevusi, millega inimesed kahjustavad keskkonda. Õpilane oskab teemal pikalt ja põhjalikult rääkida.
Õpilane oskab kirjeldada tegevusi, millega inimesed kahjustavad keskkonda.
Õpilane oskab kirjeldada vähemalt kolme tegevust, millega inimesed kahjustavad keskkonda.
Õpilane ei oska kirjeldada, milliste tegevustega inimesed kahjustavad keskkonda.
Õpilane oskab luua elus loodusest pärit ainest tehisobjekti.

Õpilane on loonud elus loodusest pärit ainest tehisobjekti. Objekti luues pole kahjustatud elusat loodust. Õpilase loodud objekt paistab silma uudse lahendusega ning on nutikalt kokku pandud.
Õpilane on loonud elus loodusest pärit ainest tehisobjekti. Objekti luues pole kahjustatud elus loodust.
Õpilane on loonud osaliselt elus loodusest pärit ainest objekti. Loodud objekt ei pärine tehismaailmast. Objekt on teostatud lohakalt. Objekti luues pole kahjustatud elus loodust.
Õpilane ei ole loonud elus looduses pärit ainest tehisobjekti.
Õpilane oskab teadlikult rakendada fototehnikat.

Õpilane on teadlikult rakendanud fototehnikat enda loodud objekti jäädvustamisel. Pildistamisel on järgitud kõiki tunnis esitletud nõuandeid. Loodud objekt paistab fotol silma ning sellele on valitud sobiv taust ning pildistamisnurk.
Töö paistab silma originaalsuse ja huvitavate vaatenurkade poolest.
Õpilane on teadlikult rakendanud fototehnikat enda loodud objekti jäädvustamisel. Pildistamisel on järgitud kõiki tunnis esitletud nõuandeid. Loodud objekt paistab fotol silma ning sellele on valitud sobiv taust ning pildistamisnurk.

Õpilane on rakendanud fototehnikat enda loodud objekti jäädvustamisel. Pildistamisel on järgitud vähemalt pooli tunnis esitletud nõuandeid. Loodud objekt ei paista fotol eriti silma ning sellele pole valitud sobiv taust ja/või pildistamisnurk.
Õpilane ei ole rakendanud teadlikult fototehnikat enda loodud objekti jäädvustamisel.
Õpilane oskab esitleda oma tööd.

Õpilane oskab esitleda klassi ees oma tööd. Õpilane põhjendab oma valikuid. Õpilane paistab silma hea arutlusoskusega ning pälvib kaasõpilaste tähelepanu ning huvi.
Õpilane oskab esitleda klassi ees oma tööd. Õpilane põhjendab oma valikuid.
Õpilane esitleb klassi ees oma tööd ebakohaselt.
Õpilane ei esitle oma tööd klassi ees.

No comments:

Post a Comment