Skulptuurne
paberreljeef
Sihtgrupp:
8. klass
Maht:
4x45 min
Teema:
Skulptuurne paberreljeef
Eesmärk:
Tutvustada õpilastele paberist tehtud kunsti. Muuta õpilaste harjumust kasutada
paberit kahemõõtmelisena.
Ülesanne:
Õpilased
saavad ülesandeks uurida ja katsetada erinevaid vorme, mida saab paberist teha.
Kui õpilane on mõned näidised valmis teinud, valib ta nendest välja kõige
meeldivama. Seda kõige meeldivamat vormi valmistab ta veel mitu tükki ja
erinevates suurustes. Nendest erineva suurustega vormidest peavad õpilased
moodustama tervikliku kompositsiooni, mille nad kleebivad ühevärvilise aluspaberi
peale.
Väljundid:
Õpilane oskab luua paberist vormi.
Õpilane oskab luua pabervormidest reljeefset kompositsiooni.
Põhimõisted:
vorm, kujund
Õppematerjalid:
http://www.ferrystaverman.nl/
(Ferry Stavermani´i kodulehekülg)
http://www.jenstark.com
(Jen Stark´i kodulehekülg)
http://www.richardsweeney.co.uk
(Richard Sweeney kodulehekülg)
http://www.petercallesen.com
(Peter Calleseni kodulehekülg)
Meetodid: loeng, individuaaltöö
Tunni
käik:
Häälestusfaas:
Tervitan õpilasi. Tutvustan õpilastele tunni teemat.
Räägime reljeefsest skulptuurist. Esitlen powerpointi esitlust paberkunsti
kohta.
Seletan lahti ülesande. (15 min)
Õppimisfaas:
Õpilased võtavad vajaminevad materjalid ning
alustavad paberist erinevate vormide meisterdamist. Jälgin õpilaste tööd ning
annan vajadusel nõu. (70min)
Refleksioonifaas:
Kui õpilased on leidnud kõige meeldivama vormi ning
hakanud neid juba vaikselt dubleerima, siis tuletame lühidalt meelde, mida täna
õppisime. (5min)
Kodune
töö:
puudub
Vahendid:
paberilehed, A2 paber, sirkel, joonlaud, käärid, liim
Hindamiskriteeriumid:
Lävendid
Väljundid
|
5
|
4
|
3
|
2
|
Õpilane oskab luua pabervormidest reljeefset
kompositsiooni.
|
Õpilane on loonud pabervormidest tervikliku
reljeefse kompositsiooni, mis paistab silma ning on korrektselt teostatud. Pabervormid
on väga korralikult välja lõigatud ja vormitud ning liimimisjälgi pole näha.
Pabervorme on töös vähemalt 20 tükki ning vähemalt neljas erinevas suuruses.
|
Õpilane on loonud pabervormidest tervikliku
reljeefse kompositsiooni. Pabervormid on korralikult paberist välja lõigatud
ja vormitud.
|
Õpilane on loonud pabervormidest reljeefse
kompositsiooni. Pabervormid on lohakalt välja lõigatud ja vormitud.
Liimimisjäljed on näha.
|
Õpilane ei tee pabervormidest reljeefset
kompositsiooni.
|
Õpilane oskab luua paberist vormi.
|
Õpilane on loonud paberist unikaalse vormi, mis vastab
eelmise väljundi nõuetele.
|
Õpilane on loonud paberist vormi, mis vastab
eelmise väljundi nõuetele.
|
Õpilane on loonud paberist vormi, kuid sellel
esineb lohakusvigu
|
Õpilane ei loo paberist vormi.
|
Tunni
refleksioon:
Tundus, et õpilastele meeldis powerpointi esitlus
paberkunsti kohta. Kuid nad ise ei teinud suure innuga seda ülesannet. Ma oleks
pidanud kohe alguses ütlema, et ka tunnitöö eest saab hinde, sest paljud
noormehed ei viitsinud suurt midagi katsetada ja hea kui nad ühe vormigi tegid.
Samuti oli neil raske aru saada, mis on kahemõõtmeline ja mis on ruumiline.
Oleksin pidanud ka rohkem aega jälgima ja andma neile ajapiirangud. Et teatud
aja jooksul peab nii mitu kujundit valmis olema ja nendest valime parima, mida
nad hakkavad dubleerima. Ja et kui nii mitu kujundit valmis pole, siis hinne
langeb. Oleksin rohkem pidanud kontrollima tundi ja aega.
Võib-olla oleksime pidanud enne seda ülesannet
tegema õpilastega ka mingi kompositsiooni alase ülesande, et nad õpiksid rohkem
kompositsiooni põhimõtteid. Antud ülesande puhul esines neil raskusi kompositsiooni
loomisega pabervormidest. Lõppkokkuvõttes, pärast suuri pingutusi tulid neil aga ilusad
ja korrektselt valminud tööd välja.
No comments:
Post a Comment