Sihtgrupp:
7. klass
Maht:
2x45 min
Teema:
Kompositsioon „Lumehelves“ peegeldused
Eesmärk:
Õpilane arendab detailide väljalõikamise oskust. Õpilane õpib komponeerima
kompositsiooni peegelpildis.
Ülesanne:
Kõigepealt
võtavad õpilased saadud paberi pikkupidi ette ning märgivad paberi paremasse
äärde keskpuntki. Seejärel võtavad
nad pooliku lumehelbe šablooni ning rebivad sinna tükke tahvlinätsust. Selle
šablooni keskosa panevad õpilased paberi parema pikima küljega vastamisi ning
joonistavad šablooni piirjooned paberile. Tahvlinätsu oli vaja selleks, et see
šabloon püsiks seal paberi peal, kui piirjooni joonistatakse. Kui piirjooned on
joonistatud, siis võtavad õpilased sirkli ning mõõdavad sirkli raadiuseks 33 cm.
Sirkel astetakse paberi paremasse äärde märgitud keskpunktile ning tõmmatakse
poolring. Seda ringi võivad õpilased ise muuta natuke teistsuguseks- kas teha
sik-sakiline ring, laineline ring või teevad ringi peale mingeid kolmnurki vms.
Ainus, mida nad peaksid selle juures tähele panema, on see, et nad pigem
teeksid midagi ringi peale, mitte sissepoole. Kui nad sissepoole teevad
süvendeid, siis vahed võivad jääda väikeseks ning see poolring võib katki
minna. Kui piirjooned on tehtud, lõikavad õpilased lumehelbe välja ühes tükis.
Samuti lõigatakse välja ringi osa ning lumehelbe sees olev muster. Kui kõik
detailid on välja lõigatud, asetavad õpilased lumehelbe osad peegelpildis
algsest paberist 2 korda laiemale aluspaberile ning liimivad need detailid
sinna külge.
Väljundid:
Õpilane oskab korralikult detaile paberist välja lõigata ühes tükis.
Õpilane oskab detaile kokku panna ning liimida
peegelpildis.
Põhimõisted:
-
Õppematerjalid:
-
Meetodid: individuaaltöö
Tunni
käik:
Häälestusfaas:
Tervitan õpilasi. Tutvustan õpilastele tunni teemat.
Selgitan tunni ülesannet toetudes piltidele ülesande etappidest. (15 min)
Õppimisfaas:
Õpilased alustavad tööd. Vajadusel juhendan. (65
min)
Refleksioonifaas:
Kui õpilased on tööd valmis saanud, paneme tööd kõik
nähtavale, vaatleme neid ja hindame tööd ära. (10min)
Kodune
töö:
puudub
Vahendid:
poolikud lumehelbe šabloonid, aluspaber, lumehelbe jaoks paber, joonlaud,
harilik pliiats, kustutuskumm, käärid, noa lõikamisalus, nuga, liimupulk.
Hindamiskriteeriumid:
Lävendid
Väljundid
|
5
|
4
|
3
|
2
|
Õpilane oskab korralikult detaile paberist välja lõigata ühes tükis.
|
Õpilane on detailid ühes tükis väga korralikult
piirjoonte järgi välja lõiganud paberist. Lõigatud detailidel on sirged
ääred.
|
Õpilane on detailid ühest tükis enam-vähem piirjoonte
järgi välja lõiganud paberist. Lõigatud detailide mõned ääred on sakilised.
|
Õpilane on detailid detailid enamjaolt ühes tükis
paberist välja lõiganud. Lõigatud detailide ääred on sakilised.
|
Õpilane ei ole detaile korralikult välja lõiganud
ühes tükis.
|
Õpilane oskab detaile kokku panna peegelpildis
ning need korralikult aluspaberile kleepida.
|
Õpilane on detailid väga täpselt kokku pannud
peegelpildis. Detailid on väga korralikult aluspaberile liimitud ning
liimimisjälgi pole näha.
|
Õpilane on detailid enam-vähem kokku pannud
peegelpildis. Detailid on enamjaolt korralikult aluspaberile liimitud. Mõnes
kohas on liimimisjälgi näha.
|
Õpilane on detailid enam-vähem kokku pannud
peegelpildis. Detailid pole korralikult aluspaberile liimitud. Paljudes
kohtades on liimimisjälgi näha.
|
Õpilane pole detaile õigesti kokku pannud
peegelpildis ning pole korralikult aluspaberile kleepinud.
|
Tunni
refleksioon:
Tund läks hästi kiirelt ja toimekalt. See oli hea,
et mul oli töö etappidest pildid tehtud, nende abil oli hea seletada õpilastele
ülesannet ning ka õpilased said töö ülesandest paremini aru. Ainus osa, mis oli
õpilaste jaoks raske, oli kokku kleepimise osa ja lumehelbe peegeldusse
asetamine. Selle kohta oleksin pidanud tegema natuke paremalt selgitavamad
pildid. Muidu tulid tööd hästi välja.
No comments:
Post a Comment