Sunday, December 9, 2012

7.klass "Kompositsioon "Lumehelves" peegeldused.

Kompositsioon „Lumehelves“ peegeldused 
Sihtgrupp: 7. klass
Maht: 2x45 min
Teema: Kompositsioon „Lumehelves“ peegeldused
Eesmärk: Õpilane arendab detailide väljalõikamise oskust. Õpilane õpib komponeerima kompositsiooni peegelpildis.
Ülesanne: Kõigepealt võtavad õpilased saadud paberi pikkupidi ette ning märgivad paberi paremasse äärde keskpuntki. Seejärel võtavad nad pooliku lumehelbe šablooni ning rebivad sinna tükke tahvlinätsust. Selle šablooni keskosa panevad õpilased paberi parema pikima küljega vastamisi ning joonistavad šablooni piirjooned paberile. Tahvlinätsu oli vaja selleks, et see šabloon püsiks seal paberi peal, kui piirjooni joonistatakse. Kui piirjooned on joonistatud, siis võtavad õpilased sirkli ning mõõdavad sirkli raadiuseks 33 cm. Sirkel astetakse paberi paremasse äärde märgitud keskpunktile ning tõmmatakse poolring. Seda ringi võivad õpilased ise muuta natuke teistsuguseks- kas teha sik-sakiline ring, laineline ring või teevad ringi peale mingeid kolmnurki vms. Ainus, mida nad peaksid selle juures tähele panema, on see, et nad pigem teeksid midagi ringi peale, mitte sissepoole. Kui nad sissepoole teevad süvendeid, siis vahed võivad jääda väikeseks ning see poolring võib katki minna. Kui piirjooned on tehtud, lõikavad õpilased lumehelbe välja ühes tükis. Samuti lõigatakse välja ringi osa ning lumehelbe sees olev muster. Kui kõik detailid on välja lõigatud, asetavad õpilased lumehelbe osad peegelpildis algsest paberist 2 korda laiemale aluspaberile ning liimivad need detailid sinna külge.
Väljundid:  Õpilane oskab korralikult  detaile paberist välja lõigata ühes tükis.
Õpilane oskab detaile kokku panna ning liimida peegelpildis.
Põhimõisted: -
Õppematerjalid: -
Meetodid:  individuaaltöö
Tunni käik:
Häälestusfaas:
Tervitan õpilasi. Tutvustan õpilastele tunni teemat. Selgitan tunni ülesannet toetudes piltidele ülesande etappidest. (15 min)
Õppimisfaas:
Õpilased alustavad tööd. Vajadusel juhendan. (65 min)
Refleksioonifaas:
Kui õpilased on tööd valmis saanud, paneme tööd kõik nähtavale, vaatleme neid ja hindame tööd ära. (10min)
Kodune töö: puudub
Vahendid: poolikud lumehelbe šabloonid, aluspaber, lumehelbe jaoks paber, joonlaud, harilik pliiats, kustutuskumm, käärid, noa lõikamisalus, nuga, liimupulk.
Hindamiskriteeriumid:
Lävendid
Väljundid
5
4
3
2
Õpilane oskab korralikult  detaile paberist välja lõigata ühes tükis.
Õpilane on detailid ühes tükis väga korralikult piirjoonte järgi välja lõiganud paberist. Lõigatud detailidel on sirged ääred.
Õpilane on detailid ühest tükis enam-vähem piirjoonte järgi välja lõiganud paberist. Lõigatud detailide mõned ääred on sakilised.
Õpilane on detailid detailid enamjaolt ühes tükis paberist välja lõiganud. Lõigatud detailide ääred on sakilised.
Õpilane ei ole detaile korralikult välja lõiganud ühes tükis.
Õpilane oskab detaile kokku panna peegelpildis ning need korralikult aluspaberile kleepida.
Õpilane on detailid väga täpselt kokku pannud peegelpildis. Detailid on väga korralikult aluspaberile liimitud ning liimimisjälgi pole näha.
Õpilane on detailid enam-vähem kokku pannud peegelpildis. Detailid on enamjaolt korralikult aluspaberile liimitud. Mõnes kohas on liimimisjälgi näha.
Õpilane on detailid enam-vähem kokku pannud peegelpildis. Detailid pole korralikult aluspaberile liimitud. Paljudes kohtades on liimimisjälgi näha.
Õpilane pole detaile õigesti kokku pannud peegelpildis ning pole korralikult aluspaberile kleepinud.
































Tunni refleksioon:
Tund läks hästi kiirelt ja toimekalt. See oli hea, et mul oli töö etappidest pildid tehtud, nende abil oli hea seletada õpilastele ülesannet ning ka õpilased said töö ülesandest paremini aru. Ainus osa, mis oli õpilaste jaoks raske, oli kokku kleepimise osa ja lumehelbe peegeldusse asetamine. Selle kohta oleksin pidanud tegema natuke paremalt selgitavamad pildid. Muidu tulid tööd hästi välja.

No comments:

Post a Comment