Sunday, December 9, 2012

7.klass. Puzzle Munchi "Karjest"

Puzzle Munchi „Karje“-st
Sihtgrupp: 7. klass
Maht: 2x45 min
Teema: Puzzle Munchi „Karje“-st
Eesmärk: Õpilased õpivad proportsioonisuhteid. Õpilased õpivad kasutama erinevaid tehnikaid.
Ülesanne: Õpilased saavad loosi teel ühe tüki katkilõigatud Munchi tööst „Karje“. Seda motiivi peavad nad oma paberil suurendama ning üritama võimalikult hästi järgi teha. Tehnika, milles ta seda järgi teeb, saab õpilane samuti loosiga. Loosivalikus on neli erinevat tehnikat: kollaaž, viltpliiatsid, õlipastellid, must-valge tehnika. Kui õpilased saavad töö valmis, kleebitakse need ruudud suurele paberile ning pannakse sedaviisi töö kokku.
Väljundid:  Õpilane oskab luua teose, mis jäljendab võimalikult täpselt algpildi proportsioone ja värve.
Õpilane oskab kasutada ette antud tehnikat, et jäljendada võimalikult täpselt algpilti.
Põhimõisted: -
Õppematerjalid:  http://www.moma.org/visit/calendar/exhibitions/1330 (E. Munchi maalist „Karje“)
Naess, A. (2009). Munch: elulugu. Tallinn: Tänapäev
Meetodid:  individuaaltöö
Tunni käik:
Häälestusfaas:
Tervitan õpilasi. Tutvustan õpilastele tunni teemat. Räägin Munchi maalist „Karje“.
Selgitan õpilastele lahti tunni ülesande. Jagan loosiga maalitükke, tehnikaid, pabereid. (15 min)
Õppimisfaas:
Õpilased alustavad tööd. Vajadusel juhendan. (65 min)
Refleksioonifaas:
Kui õpilased on tööd valmis saanud, kleebime nad suurema aluse peale ja aruteleme nende tööde üle, mis õpilased tegid. (10min)
Kodune töö: puudub
Vahendid: ajakirjad, ajalehed, 21x26,8cm suuruses paberid, maalitükid, viltpliiatsid, õlipastellid, harilik pliiats, liimipulk, kustutuskumm.
Hindamiskriteeriumid:
Lävendid
Väljundid
5
4
3
2
Õpilane oskab luua teose, mis jäljendab võimalikult täpselt algpildi proportsioone ja värve.
Õpilane on loonud teose, mis jäljendab väga täpselt algpildi proportsioone ja värve.
Õpilane on loonud teose, mis jäljendab peaaegu täpselt algpildi proportsioone ja värve.
Õpilane on loonud teose, mis jäljendab osaliselt algpildi proportsioone ja värve.
Õpilane ei ole loonud teost.
Õpilane oskab kasutada ette antud tehnikat, et jäljendada võimalikult täpselt algpilti.
Õpilane on loonud teose, kasutades etteantud tehnikat võimalikult mitmekülgselt, jäljendades algpilti võimalikult tõetruult.
Õpilane on loonud teose, kasutades etteantud tehnikat mitmekülgselt, jäljendades algpilti enam-vähem tõetruult.
Õpilane on loonud teose, kasutades etteantud tehnikat, jäljendades algpilti osaliselt.
Õpilane ei ole loonud teost.






Tunni refleksioon:
Tund läks enam-vähem hästi. Osadele õpilastele ei meeldinud see tehnika, mis naid said. Nad oleksid tahtnud ise tehnikat valida. Hiljem, vaadates, kuidas nad hakkama said, mõtlen, et oleksin pidanud kõigile ikka sama tehnika andma. Kollaaž tundus kõige vastumeelsem nende jaoks. Tundus, et õlipastellidega õnnestus see töö kõige paremini. Ainult, et õlipastellidega tegid nad natuke kiirustades ja ei jälginud päris täpselt proportsioone.
Oleksin võib-olla rohkem seletama, et nad jälgiksid proportsioone ja värve täpsemalt. Ma küll ütlesin, et ma hindan seda, kui hästi nad on kopeerinud ja suurendanud proportsioone ja värve. Osad alustasid juba kiiresti pihta ja ei jälginud proportsioone ja värve üldse ning pärast oli raske juba muuta seda tööd. Kui lastagi neil õlipastellidega teha, siis pigem öelda neile, et nad enne teeksid harilikuga õrnalt jooned ette.
Kuna ma sain nendega 3 tundi, siis see oli liiga pikk aeg nende jaoks. Oleks piisanud kahest tunnist. Lasin õpilastel ka mõõta ja joonestada alusmaal, kuhu nad saavad kleepida neid. Seda ei tahetud ka eriti entusiastlikult teha, mõõtmine tuli viltune ja lõpuks me ei jõudnudki tööde kleepimiseni.
Oleksin pidanud ka nad numbrite järjekorras istuma panema, et nad saaksid proovida ja vaadata üksteise töid, kui hästi nad kokku lähevad, kuna hiljem kokku pannes neid, tuli välja, et nad ei ühti väga. Samuti oleks aidanud, kui ma oleksin projektori abil näidanud tahvlile selle maali pilti. Siis nad oleksid paremini näinud, millisest kohast on õpilase tükk pärit.




No comments:

Post a Comment