Kubistlik kitarrimängija
kollaažitehnikas.
Sihtgrupp: 6.
klass
Maht: 1x45 min
Teema: Kubistlik
kitarrimängija kollaažitehnikas
Eesmärk: Tutvustada
õpilastele kubismi. Et õpilased oskaksid kubistlikku teost ära tunda ning
oskaksid ka ise luua kubistlikku teost.
Ülesanne: Õpilastele
antakse valida üks paberi peale kantud inimese figuur ja kitarr. Seejärel
peavad õpilased need taustast välja lõikama. Kui see on tehtud, peaksid nad
figuuri ja kitarri erinevateks osadeks katki lõikama ning paberi peal uue kubistliku
kompositsiooni moodustama nendest. Kui uus kompositsioon on kleebitud
aluspaberile, siis joonistavad õpilased õlipastellidega taustale erinevaid
geomeetrilisi kujundeid. Kuid nad peavad silmas pidama, et kasutaksid samu
värve, mis on esindatud ka figuuril ja kitarril (hallikad, beežikad, pruunikad
toonid).
Väljundid: Õpilane oskab etteantud kujutisi kubistlikuks
kompositsiooniks komponeerida.
Õpilane oskab kujutada erinevaid geomeetrilisi kujundeid.
Põhimõisted: kubism,
geomeetriline kujund.
Õppematerjalid:
Kangilaski, J. (2005). Kunstikultuuri
ajalugu. Postimpressionismist uue meediani. Tallinn: Kunst.
Meetodid: loeng, individuaaltöö
Tunni käik:
Häälestusfaas:
Tervitan õpilasi. Tutvustan õpilastele tunni teemat. Tuletame
meelde eelmises tunnis õpitud kubismi omadused ja näitan pilte erinevatest
kitarrimängijatest, mida on kujutatud kubistlikuna. Selgitan ülesande neile
lahti. (10min)
Õppimisfaas:
Õpilased võtavad vajaminevad materjalid ning alustavad tööd.
Jälgin õpilaste tööd ning annan vajadusel nõu. (30min)
Refleksioonifaas:
Kui õpilased on tööd valmis saanud, siis vaatleme üksteise
töid ning hindame neid. (5min)
Kodune töö:
puudub
Vahendid: a4 paber, õlipastellid, inimese figuurid
paberil, kitarrid paberil, käärid, liim.
Hindamiskriteeriumid:
Lävendid
Väljundid
|
5
|
4
|
3
|
2
|
Õpilane oskab etteantud kujutisi kubistlikuks
kompositsiooniks komponeerida.
|
Õpilane komponeerib etteantud kujutised kubistlikuks
kompositsiooniks. Kubistlik kompositsioon on väga korrektselt ja
meisterlikult kokku kombineeritud.
|
Õpilane komponeerib etteantud kujutised kubistlikuks
kompositsiooniks. Kubistlik kompositsioon on enamasti korrektselt kokku
kombineeritud.
|
Õpilane komponeerib etteantud kujutised kubistlikuks
kompositsiooniks, kuid sellel esineb korrektsusvigu.
|
Õpilane ei komponeeri etteantud kujutisi kubistlikuks
kompositsiooniks.
|
Õpilane oskab kujutada erinevaid geomeetrilisi kujundeid.
|
Õpilane kujutab vähemalt kolme erinevat geomeetrilist
kujundit. Kujundid on korrektselt kujutatud ning korralikult seest värvitud.
|
Õpilane kujutab vähemalt kolme erinevat geomeetrilist
kujundit. Kujundite kujutamisel esineb mõningaid korrektsusevigu ning
kujundid pole väga korralikult seest värvitud.
|
Õpilane kujutab vähemalt kahte erinevat geomeetrilist
kujundit. Kujundid pole korrektselt kujutatud ning seest korralikult
värvitud.
|
Õpilane ei kujuta erinevaid geomeetrilisi kujundeid.
|
Tunni refleksioon:
Tund läks hästi. Lastele meeldis inimese figuuri tükeldada
ja nad olid väga elevil sellest. Huvitavad tööd tulid välja.
No comments:
Post a Comment