Vesivärvidega
tehtud kala puäntillismis.
Sihtgrupp:
5. klass
Maht:
4x45 min
Teema:
Puäntillistlik kala
Eesmärk:
Õpilane tutvub puäntillismiga ning oskab luua puäntilistlikku teost.
Ülesanne:
Luua puäntillistlik kala. Esmalt joonistavad õpilased kala harilikuga paberile,
lisades kalale huvitavaid detaile. Kala joonistatakse paberi keskele nii
suurelt, et ta hõlmab suurema osa paberi pinnast. Merepõhja lisatakse soovi
korral kas taimi, koralle, kive vms. Seejärel joonistavad õpilased harilikuga
tehtud piirjooned üle musta markeriga. Kui see on tehtud, asutakse
akvarellidega pisikesi punkte korrapäraselt paberile kandma.
Väljundid:
Õpilane oskab luua puäntilistlikku teost.
Õpilane oskab kujutada kala.
Põhimõisted:
puäntillism
Õppematerjalid:
Kangilaski, J. (2005). Kunstikultuuri
ajalugu. Postimpressionismist uue meediani. Tallinn: Kunst.
http://www.paideyg.ee/kunstiajalugu/kunstilugu/impressionism/
(Väike tutvustus neoimpressionismist ja selle teosed)
Meetodid:
loeng, individuaaltöö
Tunni
käik:
Häälestusfaas:
Tervitan õpilasi. Tutvustan õpilastele tunni teemat
ja ülesannet. Seletan õpilastele lahti puäntillismi, toon näiteid selle
kunstivoolu teostest.
Vaatleme erinevate kalade pilte. Tutvustan ülesande
käiku ja hindamiskriteeriume. (15min)
Õppimisfaas:
Õpilased võtavad vajaminevad materjalid ning
alustavad tööd. Jälgin õpilaste tööd ning annan vajadusel nõu. (65min)
Refleksioonifaas:
Kui õpilased on tööd valmis saanud, siis tuletame
lühidalt meelde, mida täna õppisime. Paneme tehtud tööd laudade peale ning
arutleme natuke nende üle. Arutlemise käigus toimub koos õpilastega ka
hindamine. (10min)
Kodune
töö:
puudub
Vahendid:
a4 akvarellipaber, teip, akvarellipintslid, akvarellid, veetops, vatitikud,
must marker, harilik pliiats, kustutuskumm.
Hindamiskriteeriumid:
Lävendid
Väljundid
|
5
|
4
|
3
|
2
|
Õpilane oskab luua puäntillistlikku teost.
|
Õpilane on loonud väga korrektselt teostatud puäntillistliku
teose. Punktidest värvilaigud on kujutatud korrektselt punktide, mitte pintslitõmmetena.
Värv pole laiali läinud ja punktide vahel on ka väike vahe.
|
Õpilane on loonud puäntillistliku teose.
Punktidest värvilaigud on suuremas osas kujutatud punktidena. Värv on mõnes
kohas laiali läinud.
|
Õpilane on loonud puäntillistliku teose. Pooled
punktidest värvilaigud pole kujutatud punktidena. Värv on mõnes kohas laiali
läinud.
|
Õpilane ei ole loonud puäntillistlikku teost.
|
Õpilane oskab kujutada kala.
|
Õpilane on kujutanud äratuntavalt fantaasiarikast kala.
Kalal on unikaalne kuju või muster. Kalal on saba, uimed ning huvitav muster.
|
Õpilane on kujutanud äratuntavalt kala. Kalal on
saba, uimed ja huvitav muster.
|
Õpilane on kujutanud kala. Kalal puuduvad nii
uimed kui ka muster.
|
Õpilane ei ole loonud kala.
|
Refleksioon:
Tund läks üldiselt hästi.
Ma palusin õpilastel
teipida töö lauamati külge ja näitasin ka põgusalt paberi peal, kuidas seda
teha, kuid ma oleksin pidanud rohkem ja põhjalikumalt näitama. Nad väitsid
küll, et oskavad tööd laua peale teipida, kuid tegelikult oli neil suuri raskusi
sellega. Nad ei kleepinud teipi paberile väga sirgelt, õhumullid jäid vahele ja
nad ei osanud teipi ka katki teha.
Samuti ma oleksin
pidanud täpsemalt näitama, kuidas vatitikkudega maalimine käib. Nad kippusid
nende vatitikkudega paberil hästi lähedale üksteisele täpitama, ilma vahesid
jätmata.
Paljud joonistasid
harilikuga ka hästi kõvasti paberi peale kala, nii, et pärast vale joont
kustutades jäid kõik jooned näha. Võib-olla peaks nendega tegema mingisuguse
hele-tumeduse töö, et nad tunnetaksid rohkem käe tugevust ja harjutaksid ka
õrnemalt pliiatsile vajutama.
Tööd tulid väga ilusad
ning hindasime need ka koos ära.
No comments:
Post a Comment