Sunday, December 9, 2012

8. klass. Autoportree kollaažitehnikas.


Autoportree kollaažitehnikas
Sihtgrupp: 8. klass
Maht: 4x45 min
Teema:  Autoportree kollaažitehnikas
Eesmärk: Õpilane oskab märgata ja värvidest kokku segada erinevaid hele-tumeduse astmeid must-valgel skaalal. Õpilane tutvub kollaažitehnikas valmistatud teostega ning oskab ka ise kollaažitehnikat kasutada.
Ülesanne: Õpilastele jagatakse väljaprinditud lehed nende enda portreedest, mida on töödeldud. Töötluses on portree tehtud must-valgeks ning peale on pandud filter, mis jagab portree erinevateks hele-tumeduse astmeteks. Neid erinevaid hele-tumeduse astmeid peavad õpilased mustast ja valgest värvist kokku segama ning nende värvitoonidega maalima paberile ühtlaselt tulbad. Kui see on tehtud, siis võtavad õpilased oma väljaprinditud portreed ning kleebivad teibi abil sinna peale grafokile nii, et teip ei kataks portree pinda. Seejärel võtavad õpilased maalitud värvitulbad ning hakkavad nendest tükke välja rebima ning liimima alusportree järgi neid tükke õigetesse hele-tumeduse kohtadesse. Kui tervele kilele on paberitükid ära kleebitud, siis võib pärast PVA liimiga selle töö üle pintseldada, et kuskilt lahtisi otsi ei jääks.
Väljundid: Õpilane oskab must-valgel skaalal erinevaid hele-tumeduse astmeid värvidest kokku segada.
Õpilane oskab kollaažitehnikas autoportreed valmistada.
Põhimõisted: kollaaž
Õppematerjalid: http://www.derekgores.com/collage.php (Kunstnik Derek Gorese kodulehekülg, kes teeb meisterlikke kollaaže ajakirjadest väljarebitud tükkidest)
http://theartofe.com/currency.html (Kunstnik Evan Wondolovski projekt, kus ta kasutab tuhandeid paberiribasid paberrahadest detailsete ja realistlike portreede tegemiseks kuulsustest ja poliitikutest.)
http://vikmuniz.net/ (Kunstnik Vik Munizi kodulehekülg, kes kasutab väga palju erinevaid materjale kunsti tegemiseks. Ühe projektina jäljendas kuulsaid maale kollaažitehnikas.)
http://www.nathalieboutte.com/collages.html (Kunstnik Nathalie Boutte kodulehekülg, kes komponeerib oma teosed pisikestest kitsastest paberiribadest.)
http://mattcusick.com/paintings-collage/map-works (Kunstnik Matthew Cusick kodulehekülg, kes komponeerib erinevatest kaartidest kokku kollaaže)
Meetodid:  loeng, individuaaltöö
Tunni käik:
Häälestusfaas:
Tervitan õpilasi. Tutvustan õpilastele tunni teemat ja ülesannet. Kannan ette lühiesitluse, kuidas kunstnikud on kasutanud erinevaid materjale kollaažitehnikas tööde valmistamiseks.
Selgitan tänast ülesannet. (20min)
Õppimisfaas:
Õpilased võtavad vajaminevad materjalid ning alustavad tööd. Jälgin õpilaste tööd ning annan vajadusel nõu. (60min)
Refleksioonifaas:
Tunni lõpus tuletame lühidalt meelde, mida tunnis läbisime ning kuhu jõudsime. Õpilased panevad pooleliolevad tööd ära ja koristavad lauad. (10 min)
Kodune töö: puudub
Vahendid: väljaprinditud ja töödeldud autoportreed õpilastest, grafokiled, teip, valge ja must akrüülvärv, pintslid, veetops, must paber, valge paber, liimipulk.
Hindamiskriteeriumid:

Lävendid
Väljundid
5
4
3
2
Õpilane oskab must-valgel skaalal erinevaid hele-tumeduse astmeid värvidest kokku segada.
Õpilane segab must-valgel skaalal vähemalt kolm erinevat hele-tumeduse astet värvidest kokku. Nende värvidega maalitud tulbad on ühtlastelt värviga kaetud.
Õpilane segab must-valgel skaalal kolm erinevat hele-tumeduse astet värvidest kokku. Nende värvidega maalitud tulbad on enam-vähem ühtlaselt värviga kaetud.
Õpilane segab must-valgel skaalal kaks erinevat hele-tumeduse astet värvidest kokku. Nende värvidega maalitud tulbad pole ühtlaselt värviga kaetud.
Õpilane ei sega must-valgel skaalal ühtegi hele-tumeduse astet värvidest kokku.
Õpilane oskab kollaažitehnikas autoportreed valmistada.
Õpilane valmistab kollaažitehnikas autoportree. Autoportreel paiknevad hele-tumeduse astmed õigetes kohtades. Valminud autoportree on äratuntav ning korrektselt valmistatud.
Õpilane valmistab kollaažitehnikas autoportree. Autoportreel paiknevad hele-tumeduse astmed enamasti õigetes kohtades. Valminud autoportree on enam-vähem äratuntav.
Õpilane valmistab kollaažitehnikas autoportree. Autoportreel paiknevad hele-tumeduse astmed pooltel juhtudel õigetes kohtades. Valminud autoportree on vaevu äratuntav.
Õpilane ei valmista kollaažitehnikas autoportreed.






Refleksioon:
Tund läks enam-vähem hästi. Tegin ka paar viga õpetamisel.
Esitlus paistis neile meeldivat ning kunstnike tööd olid põnevad nende jaoks. Ainult selle ülesande seletamisega jäin ma natuke jänni. Mul oli ka näidispildid olemas, milline see töö välja peab nägema, aga ma oleksin pidanud näidistöö etapiliselt üles pildistama ja neile näitama, et nad näeksid, kuidas täpselt ja mis järjekorras seda tegema peab. Ma küll seletasin neile, kuidas seda tegema peab, aga see jäi neile ikka segaseks natuke.
Lisaks oleksin pidanud alguses näitama ka kuidas pintsliga maalida ühtlaselt. Nad maalisid kuidagi imelikult ja see pind ei jäänud üldse ühtlane paljudel. Selle lihtsa töö jaoks läks neil nii kaua aega. Aga kui neil oleksid maalimisvõtted selged, oleks neil poole kiiremini läinud. Samuti ma ei öelnud, mis ajaks neil mingid etapid tehtud peaksid olema. Kui ma oleksin seda teinud, oleks neil ka ehk kiiremini läinud.
Muidu paistis õpilastele töö meeldivat. Kui eelmistel vaatlustundide ajal see sama klass jutustas palju, siis selle töö ajal olid õpilased tasa ja tegid korralikult tööd.

No comments:

Post a Comment