Autoportree
kollaažitehnikas
Sihtgrupp:
8. klass
Maht:
4x45 min
Teema:
Autoportree kollaažitehnikas
Eesmärk:
Õpilane oskab märgata ja värvidest kokku segada erinevaid hele-tumeduse astmeid
must-valgel skaalal. Õpilane tutvub kollaažitehnikas valmistatud teostega ning
oskab ka ise kollaažitehnikat kasutada.
Ülesanne:
Õpilastele jagatakse väljaprinditud lehed nende enda portreedest, mida on
töödeldud. Töötluses on portree tehtud must-valgeks ning peale on pandud
filter, mis jagab portree erinevateks hele-tumeduse astmeteks. Neid erinevaid
hele-tumeduse astmeid peavad õpilased mustast ja valgest värvist kokku segama
ning nende värvitoonidega maalima paberile ühtlaselt tulbad. Kui see on tehtud,
siis võtavad õpilased oma väljaprinditud portreed ning kleebivad teibi abil
sinna peale grafokile nii, et teip ei kataks portree pinda. Seejärel võtavad
õpilased maalitud värvitulbad ning hakkavad nendest tükke välja rebima ning
liimima alusportree järgi neid tükke õigetesse hele-tumeduse kohtadesse. Kui
tervele kilele on paberitükid ära kleebitud, siis võib pärast PVA liimiga selle
töö üle pintseldada, et kuskilt lahtisi otsi ei jääks.
Väljundid:
Õpilane oskab must-valgel skaalal erinevaid hele-tumeduse astmeid värvidest
kokku segada.
Õpilane oskab kollaažitehnikas autoportreed
valmistada.
Põhimõisted:
kollaaž
Õppematerjalid:
http://www.derekgores.com/collage.php
(Kunstnik Derek Gorese kodulehekülg, kes teeb meisterlikke kollaaže
ajakirjadest väljarebitud tükkidest)
http://theartofe.com/currency.html
(Kunstnik Evan Wondolovski projekt, kus ta kasutab tuhandeid paberiribasid paberrahadest
detailsete ja realistlike portreede tegemiseks kuulsustest ja poliitikutest.)
http://vikmuniz.net/
(Kunstnik Vik Munizi kodulehekülg, kes kasutab väga palju erinevaid materjale
kunsti tegemiseks. Ühe projektina jäljendas kuulsaid maale kollaažitehnikas.)
http://www.nathalieboutte.com/collages.html
(Kunstnik Nathalie Boutte kodulehekülg, kes komponeerib oma teosed pisikestest
kitsastest paberiribadest.)
http://mattcusick.com/paintings-collage/map-works
(Kunstnik Matthew Cusick kodulehekülg, kes komponeerib erinevatest kaartidest
kokku kollaaže)
Meetodid:
loeng, individuaaltöö
Tunni
käik:
Häälestusfaas:
Tervitan õpilasi. Tutvustan õpilastele tunni teemat
ja ülesannet. Kannan ette lühiesitluse, kuidas kunstnikud on kasutanud
erinevaid materjale kollaažitehnikas tööde valmistamiseks.
Selgitan tänast ülesannet. (20min)
Õppimisfaas:
Õpilased võtavad vajaminevad materjalid ning
alustavad tööd. Jälgin õpilaste tööd ning annan vajadusel nõu. (60min)
Refleksioonifaas:
Tunni lõpus tuletame lühidalt meelde, mida tunnis
läbisime ning kuhu jõudsime. Õpilased panevad pooleliolevad tööd ära ja
koristavad lauad. (10 min)
Kodune
töö:
puudub
Vahendid:
väljaprinditud ja töödeldud autoportreed õpilastest, grafokiled, teip, valge ja
must akrüülvärv, pintslid, veetops, must paber, valge paber, liimipulk.
Hindamiskriteeriumid:
Lävendid
Väljundid
|
5
|
4
|
3
|
2
|
Õpilane oskab must-valgel skaalal erinevaid
hele-tumeduse astmeid värvidest kokku segada.
|
Õpilane segab must-valgel skaalal vähemalt kolm
erinevat hele-tumeduse astet värvidest kokku. Nende värvidega maalitud tulbad
on ühtlastelt värviga kaetud.
|
Õpilane segab must-valgel skaalal kolm erinevat
hele-tumeduse astet värvidest kokku. Nende värvidega maalitud tulbad on
enam-vähem ühtlaselt värviga kaetud.
|
Õpilane segab must-valgel skaalal kaks erinevat
hele-tumeduse astet värvidest kokku. Nende värvidega maalitud tulbad pole
ühtlaselt värviga kaetud.
|
Õpilane ei sega must-valgel skaalal ühtegi
hele-tumeduse astet värvidest kokku.
|
Õpilane oskab kollaažitehnikas autoportreed valmistada.
|
Õpilane valmistab kollaažitehnikas autoportree.
Autoportreel paiknevad hele-tumeduse astmed õigetes kohtades. Valminud autoportree
on äratuntav ning korrektselt valmistatud.
|
Õpilane valmistab kollaažitehnikas autoportree.
Autoportreel paiknevad hele-tumeduse astmed enamasti õigetes kohtades.
Valminud autoportree on enam-vähem äratuntav.
|
Õpilane valmistab kollaažitehnikas autoportree.
Autoportreel paiknevad hele-tumeduse astmed pooltel juhtudel õigetes
kohtades. Valminud autoportree on vaevu äratuntav.
|
Õpilane ei valmista kollaažitehnikas autoportreed.
|
Refleksioon:
Tund läks
enam-vähem hästi. Tegin ka paar viga õpetamisel.
Esitlus paistis
neile meeldivat ning kunstnike tööd olid põnevad nende jaoks. Ainult selle ülesande
seletamisega jäin ma natuke jänni. Mul oli ka näidispildid olemas, milline see
töö välja peab nägema, aga ma oleksin pidanud näidistöö etapiliselt üles
pildistama ja neile näitama, et nad näeksid, kuidas täpselt ja mis järjekorras
seda tegema peab. Ma küll seletasin neile, kuidas seda tegema peab, aga see jäi
neile ikka segaseks natuke.
Lisaks oleksin
pidanud alguses näitama ka kuidas pintsliga maalida ühtlaselt. Nad maalisid kuidagi
imelikult ja see pind ei jäänud üldse ühtlane paljudel. Selle lihtsa töö jaoks
läks neil nii kaua aega. Aga kui neil oleksid maalimisvõtted selged, oleks neil
poole kiiremini läinud. Samuti ma ei öelnud, mis ajaks neil mingid etapid
tehtud peaksid olema. Kui ma oleksin seda teinud, oleks neil ka ehk kiiremini
läinud.
Muidu paistis
õpilastele töö meeldivat. Kui eelmistel vaatlustundide ajal see sama klass
jutustas palju, siis selle töö ajal olid õpilased tasa ja tegid korralikult
tööd.
No comments:
Post a Comment