Sunday, December 9, 2012

6.klass. Jõuludekoratsioon "Lumehelves"

Jõuludekoratsioon „Lumehelves“
Sihtgrupp: 6. klass
Maht: 2x45 min
Teema: Jõuludekoratsioon „Lumehelves“
Eesmärk: Õpilane arendab oma käelist tegevust. Õpilane oskab teha paberist ruumilist kaunistust.
Ülesanne: Õpilased võtavad ettevalmistatud paberid (Lisa 1). Need ettevalmistatud paberid murravad nad diagonaalselt pooleks, et tekiks kolmnurk. Sellele kolmnurgale on ette joonistatud sisselõike kohad, mille peavad õpilased kääridega katki lõikama. Kui sisselõiked on lõigatud, avavad õpilased selle kolmnurga, et tekiks nelinurk. Seejärel võtavad õpilased kõige seesmise ruudukese lahtistest tippudest kinni ning kleebivad need üksteise külge. Suuruselt järgmise seesmise ruudukese tippudest võetakse teiselt poolt kinni ning kleebitakse üksteise külge. Ja niimoodi kordamööda kleebitakse ühelt poolt ja teiselt poolt nende ruudukeste tipud kinni. Sellest saab üks õieleht. Õpilased teevad kuus sellist õieleht ning kleebivad pärast liimiga need üksteise külge, et tekiks suur õis.
Väljundid: Õpilane oskab luua paberist ruumilist kaunistust.
Põhimõisted:-
Meetodid: individuaaltöö
Tunni käik:
Häälestusfaas:
Tervitan õpilasi. Tutvustan õpilastele tunni teemat, eesmärke ja ülesannet. Õpilased võtavad vajaminevad materjalid ning teeme esimese õielehe koos etapiliselt valmis. (15min)
Õppimisfaas:
Õpilased teevad iseseisvalt 6 õielehte valmis ning liimivad nad ka kõik kokku üheks õieks. Õpilased valmistavad ka teise õie. (65min)
Refleksioonifaas:
Kui õpilased on lumehelbed valmis saanud, asetame nad lauale, vaatleme neid ja ka hindame tööd ära. (10min)
Kodune töö: puudub
Vahendid: ettevalmistatud ruudukujulised paberid, käärid, liimipulk, klammerdaja.
Hindamiskriteeriumid:


Lävendid
Väljundid
5
4
3
2
Õpilane oskab luua paberist ruumilist kaunistust.
Õpilane loob paberist ruumilise kaunistuse. Kaunistus on valmistatud väga korrektselt- see on paberist väga korralikult välja lõigatud ning kokku kleebitud. Tööl ei esine liimimisjälgi.
Õpilane loob paberist ruumilise kaunistuse. Kaunistus on valmistatud üsna korrektselt- see on paberist enam-vähem korralikult välja lõigatud ning kokku kleebitud. Tööl esineb väheselt  liimimisjälgi.
Õpilane loob paberist ruumilise kaunistuse. Kaunistus pole paberist korrektselt välja lõigatud ning kokku kleebitud. Tööl esineb liimimisjälgi.
Õpilane ei loo paberist ruumilist kaunistust.








Tunni refleksioon:
Tund läks enam-vähem hästi. Võib-olla ülesande seletamist oleksin pidanud rohkem harjutama ja läbi mõtlema hoolikamalt, kuidas kõige lihtsamalt seda ülesannet õpilastele arusaadavaks teha. See oli natuke segane mul ja neil oli raske aru saada täpselt, mida ma mõtlesin.
Õpilased olid natuke kurvad, et nad peavad kooli jaoks need tegema. Oleks võinud teha nii, et ühe teevad kooli jaoks ja ühe enda jaoks koju. Kuna see ülesanne oli väga käsitöö põhine, ehk nad pidid tegema seda, mida neile anti teha ja nad ei saanud loomingulisust rakendada, siis peaks mõtlema sellega seoses ka mingi loomingulise ülesande. Õppejõud soovitas nt pildistada neid erinevate nurkade alt, erinevaid varje ja valgust püüda vms.


No comments:

Post a Comment