Sunday, December 9, 2012

2.klass. Vesivärvitehnikas fantaasialinnud lumisel taustal.


Vesivärvitehnikas fantaasialinnud lumisel taustal
Sihtgrupp: 2. klass
Maht: 2x45 min
Teema: Vesivärvitehnikas fantaasialinnud lumisel taustal
Eesmärk: Õpilased arendavad käelist tegevust. Õpilased harjutavad kujundi kontuuride joonistamist.
Ülesanne: Kõigepealt peaksid lapsed võtma vesivärvid ning pintsliga tilgutama värvidele vett, et nad hakkaksid sulama. Kui õpilased soovivad kasutada märg-märjale tehnikat, niisutavad nad paberipinna pintsli ja vee abil. Kui nad soovivad kuivale paberile maalida akvarellidega, jätavad nad selle etapi vahele. Seejärel värvivad õpilased A3 paberi peale erinevaid värvilaike akvarellidega. Õpilased kasutavad endale meelepäraseid värve. Värvilaigud võivad olla nii suured, kui ka väikesed.  Kui paber on värvitud, peaks laskma sellel kuivada.
Seni kuni töö kuivab, lõikavad lapsed valgest A4 suurusest paberist sirged ribad. Need ribad kleebivad lapsed värvilise A4 suuruse paberi peale. Nende ribade peale maalivad lapsed papitükki musta guaššvärvi sisse kastes kasepuu mustri ning lisavad puutüvedele sellesama musta värviga ka oksad. Kui see on tehtud, peaks vesivärvidega tehtud paber olema kuiv. Kui see on kuiv, tuleks paber mõtteliselt jagada pooleks ning ühele paberipoolele joonistada musta markeri või vildikaga ka meelepärane muster. Muster võib olla täpselt selline ja nii suur, nagu õpilane ise soovib. Kui see on tehtud, peaksid lapsed joonistama paberile linnu erinevate osade piirjooned (pea, keha, tiivad). Õpilane ise otsustab, kas ta tahab teha keha, pea ja tiivad  mustrilised või akvarelliga maalitud. Kuid nad peaksid tähele panema, et vähemalt üks kehaosa peaks olema läbinisti mustriline ja vähemalt üks ainult akvarellidega.  Seejärel kleebivad lapsed linnud juba ettevalmistatud A4 paberi peal olevate puuokste peale. Et lisada lume ja talve tunnet, siis peaksid lapsed kastma pintsliotsa valge guaššvärvi sisse ning õrnalt niimoodi tööd täpitades lisama lumehelbed.
Väljundid: Õpilane oskab luua lindu.  
Õpilane oskab luua teost erinevaid tehnikaid kasutades.
Põhimõisted:  akvarellid
Õppematerjalid: -
Meetodid:  individuaaltöö
Tunni käik:
Häälestusfaas:
Tervitan õpilasi. Tutvustan õpilastele, mis tehnikaid me täna kasutame (akvarell, guašš, kleepimine, lõikamine), kuid ei ütle veel, mis täpsemalt nendest töödest välja tuleb. Selgitan neile esimese töö etapi e akvarelliga maalimise ülesande. (10min)
Õppimisfaas:
Õpilased võtavad vajaminevad materjalid ning asuvad akvarellidega maalima paberi peale. Käin klassis ringi ning annan vajadusel nõu. Kui akvarellidega töö on valmis, valib iga õpilane endale meelepärase värviga A4 suuruses paberi ning saab ka A4 suuruses valge paberi. Teeme töö etapiliselt koos. Kui taust puudega on valmis, võtame kuiva akvarellitöö ette. Selgitan, mida nad peavad tegema ning näitan ka linnu erinevate osade näited tahvli peal, et nad saaksid aru, mida tegema peavad. (65 min)
Refleksioonifaas:
Kui õpilastel on tööd valmis saadud, paneme nad ritta ning vaatleme ja arutleme üksteise tööde üle. (15 min)
Kodune töö: puudub
Vahendid: A3 paber, A4 värviline paber, A4 valge paber, papitükid, must guašš, akvarellid, pintslid, liim, käärid, veetops, must marker või vildikas, harilik pliiats.
Hindamiskriteeriumid:
Lävendid
Väljundid
5
4
3
2
Õpilane oskab luua lindu.
Õpilane oskab linnu erinevate osade kontuurid paberile joonistada ning need korralikult välja lõigata. Lind on õigetes proportsioonides (pea kõige väiksem, tiivad keskmised ja keha kõige suurem).
Õpilane oskab linnu erinevate osade kontuurid paberile joonistada ning need välja lõigata. Lind on enam-vähem õigetes proportsioonides.
Õpilane oskab vaevaliselt linnu  erinevate osade kontuurid paberile joonistada ning need välja lõigata. Lind on osaliselt õigetes proportsioonides.
Õpilane ei loo lindu.
Õpilane oskab luua teost erinevaid tehnikaid kasutades.
Õpilane kasutab huvitavalt akvarellitud paberit lindude valmistamiseks. Teose taustal olevatel puudel on äratuntav kasemuster ning oksad.
Õpilane kasutab akvarellitud paberit lindude valmistamiseks. Teose taustal olevatel puudel on enam-vähem äratuntav kasemuster ning oksad.
Õpilane kasutab osaliselt akvarellitud paberit lindude valmistamiseks. Teose taustal olevatel puudel pole äratuntavat kasemustrit ning puuduvad ka oksad.
Õpilane ei loo teost kasutades erinevaid tehnikaid.
































Tunni refleksioon:
Tund ei läinud väga hästi ja just korralduslikult poolelt. Algklassi õpilastele peavad käsklused ja ülesanded olema väga konkreetsed. Enda meelest ma püüdsingi neid konkreetsetena esitleda, kuid nähtavasti mitte piisavalt. Kui ma mingi ülesande andsin neile, siis nad alati täpselt ei saanud aru, mida tegema peavad.
Samuti armastasid nad palju rääkida ja tunnis ka ringi käia ning arvustada üksteise töid. Väga paljud arvasid, et nende töö on väga kole ning pidevalt keegi vingus, et ta ei oska. Algklassi lapsed soovivad palju tähelepanu ning individuaalset lähenemist. Paljud tahavad rääkida hoopis, mis neil vahepeal põnevat juhtunud on. Aga kahjuks neid ei saa kuulama jääda, kuna teised vajavad samal ajal juhendamist.
Tundus, et akvarellidega neile meeldis maalida. Tausta oskasid nad ka ilusti teha papitükiga. Aga linnu eri osade kujutamine piirjoontega ei tulnud neil hästi välja. Oleksin pidanud veel põhjalikumalt seletama, et me joonistame kolm linnu eri osa paberile erinevatesse kohtadesse, lõikame need välja ja siis kleebime kokku. Paljud joonistasid kohe linnu kokku paberile ja ka hästi väikselt.  Ning miskipärast mustri peale ei julenud keegi joonistada linnu osa. Paljud ka ei osanud joonistada linnu keha või pead. Šabloone ma ei tahtnud nimelt võtta kaasa, kuna ma soovisin, et nad ise arendaksid oma oskust lindu kujutada.
Kuna kahe tunni jooksul me ei jõudnud tööd lõpetada, lõpetasime me järgmisel korral töö ning siis olid mul ka linnu šabloonid kaasas. Töö sujus siis juba ladusamalt ning kõik said kolmanda tunni lõpuks tööd valmis.




No comments:

Post a Comment