Sunday, December 9, 2012

6.klass. Kubistlik portree kollaažitehnikas



Kubistlik portree kollaažitehnikas
Sihtgrupp: 6. klass
Maht: 2x45 min
Teema: Kubistlik portree kollaažitehnikas
Eesmärk: Tutvustada õpilastele kubismi. Õpilased oskaksid kubistlikku teost ära tunda ning ka ise luua.
Ülesanne: Õpilased otsivad ajakirjadest inimese näo pilte ja lõikavad ühe suurema inimese näo välja. Sellele näole lisavad nad teistest ajakirjas olevatest nägudest ja piltidest erinevaid detaile ning geomeetrilisi kujundeid, et sellest algsest näost saaks kubistlik portree. Kui nägu on kokku kombineeritud, kleebivad nad selle kubistliku näo A3 paberi peale. Taustale maalivad nad guaššvärvidega erinevaid geomeetrilisi kujundeid.
Väljundid: Õpilane oskab luua kubistlikku portreed kollaažitehnikas.
Õpilane oskab maalida erinevaid geomeetrilisi kujundeid.
Põhimõisted: kubism, kollaaž.
Õppematerjalid: Kangilaski, J. (2005). Kunstikultuuri ajalugu. Postimpressionismist uue meediani. Tallinn: Kunst.
Meetodid:  loeng, individuaaltöö
Tunni käik:
Häälestusfaas:
Tervitan õpilasi. Tutvustan õpilastele tunni teemat. Kannan ette lühiesitluse kubismist, kus tutvustan kubismi omadusi ja tähtsamaid teoseid ning esindajaid.
Kui esitlus on läbi, selgitan tänase tunni ülesannet. (15min)
Õppimisfaas:
Õpilased võtavad vajaminevad materjalid ning alustavad tööd. Jälgin õpilaste tööd ning vajadusel nõustan. (65min)
Refleksioonifaas:
Kui õpilased on tööd valmis saanud, siis tuletame lühidalt meelde kubismi omadused. Asetame tööd suurele lauale ning arutleme tööde üle ning ühtlasi ka hindame koos tööd ära. (10min)
Kodune töö: puudub
Vahendid: a3 paber; erinevad ajakirjad, ajalehed; käärid; liimipulgad; guaššvärvid; pintslid; veetops.
Hindamiskriteeriumid:
Lävendid
Väljundid
5
4
3
2
Õpilane oskab luua kubistlikku portreed kollaažitehnikas.
Õpilane loob silmapaistva kubistliku portree kollaažitehnikas. Portreel on kasutatud palju erinevaid kubistlikke elemente (nägu on kujutatud mitmest erinevast küljest ühekorraga, kasutatud on geomeetrilisi kujundeid, näo erinevad osad pole realistlikult kujutatud).
Õpilane loob kubistliku portree kollaažitehnikas. Portreel on kasutatud kubistlikke elemente (nägu on kujutatud mitmest erinevast küljest ühekorraga, kasutatud on geomeetrilisi kujundeid, näo erinevad osad pole realistlikult kujutatud).
Õpilane loob kubistliku portree kollaažitehnikas. Portreel on kasutatud kubistlikke elemente (nägu on kujutatud mitmest erinevast küljest ühekorraga, kasutatud on geomeetrilisi kujundeid, näo erinevad osad pole realistlikult kujutatud) väga vähe.
Õpilane ei loo kubistlikku portreed.
Õpilane oskab maalida erinevaid geomeetrilisi kujundeid.
Õpilane maalib teose taustale erinevaid geomeetrilisi kujundeid. Geomeetrilised kujundid on kujutatud väga korrektselt (korralike, sirgete äärtega, proportsioonis) ning maalitud väga korralikult (kujundid on kaetud sujuvalt läbinisti värviga).
Õpilane maalib teose taustale geomeetrilisi kujundeid. Geomeetrilised kujundid on kujutatud enam-vähem korrektselt (korralike, sirgete äärtega, proportsioonis) ning maalitud enam-vähem korralikult (kujundid on kaetud sujuvalt läbinisti värviga).
Õpilane maalib teose taustale mõned geomeetrilised kujundid. Geomeetrilised kujundid on kujutatud lohakalt ning ka maalitud lohakalt.
Õpilane ei maali teose taustale geomeetrilisi kujundeid.























Tunni refleksioon:
Tund ise läks hästi. Õpilased töötasid kaasa ning suuremaid distsipliiniprobleeme ei esinenud. Õpetajana tegin ma ka mõned vead. Nimelt, oleksin ma pidanud ütlema õpilastele kohe, et nad töö teisele poolele kirjutaksid oma nime. Hiljem oli töö juba maalitud ja nime polnud enam võimalik peale panna. Teiseks, tunni lõpp oli natuke kaootiline. Neil jäi töö lõpetamata ja selle asemel, et ma lasin neil viimase minutini seda tööd lõpetada, oleksin pidanud 10 minutit enne tunni lõppu võtma kokku õpilastega, mida uut me teada saime ning lasknud neil lauad ära koristada. Kuna ma nii ei teinud, kulus neil ka vaheaja aega.
Muidu paistis, et neile meeldis see ülesanne ning erinevate tükkide paigutamine mitte reaalsetesse kohtadesse tekitas neid elevust. Ainult pintslitöö oli neil natukene halb. Töödele jäid nähtavad koledad pintslilöögid ning kujundite vahele jäi valget paberipinda. Kuid järgmise, kolmanda tunni ajal parandasid nad need enam-vähem ära. Plaanisin küll kahe tunniga selle töö valmis teha, kuid läks hoopis kolm tundi.




No comments:

Post a Comment