Sihtgrupp:
5. klass
Maht:
2x45 min
Teema:
Taaskasutatud materjalidest robot
Eesmärk:
Õpilased tutvuvad taaskasutatud materjalidest tehtud kunstiga. Ehk tutvuvad
nende jaoks ebahariliku kunstiga. Õpilased õpivad uusi materjale kasutama ja
näevad nendes potentsiaali kunstis kasutamiseks.
Ülesanne:
Õpilased
jaotatakse rühmadesse. Rühmas mõtlevad nad välja ühe roboti, kellele peavad nad
välja mõtlema mingi funktsiooni, mida ta täidaks. See funktsioon võiks olla
selline, mis on õpilastele endale vastumeelne tegevus, et siis robot saaks
selle nende eest ära teha. Kui robotid on valmis, esitleb iga rühm oma robotit
ja tema funktsiooni. Pärast esitlemist lastakse kõik robotid kuldse värviga üle
(seda tehakse lõpus seepärast, et värv on liiga keemiliselt tugeva lõhnaga
laste jaoks).
Väljundid:
Õpilane oskab rühma liikmena luua roboti.
Õpilane oskab rühma liikmena luua taaskasutatud
materjalidest ruumilise kehaga robotit, mis seisab püsti ja püsib koos.
Põhimõisted:-
Õppematerjalid:
http://www.charleskaufman.com/
(Kunstnik Charles Kaufmani kodulehekülg. Kunstnik maalib lömastatud
plekkpurkidele)
http://www.haschult.de/
(Kunstnik Ha Schulti kodulehekülg. Kunstnik valmistab prügist inimfiguure)
http://www.tomdeiningerart.com/
(Kunstnik Tom Deiningeri kodulehekülg. Kunstnik valmistab erinevatest
taaskasutatavatest materjalidest kunstiprojekte)
http://www.claytonbailey.com/robogroup.htm
(Kunstnik Clayton G. Bailey, kes teeb taaskasutavatest materjalidest roboteid)
http://www.nemomatic.com/nemomatic/home.html
(Kunstnik Nemo Gouldi kodulehekülg, kes teeb roboteid)
http://cca.ee/webarchive/Kasemets/est.html
(Eesti kunstnik Erki Kasemetsa tööd ja nende tutvustus)
Meetodid: loeng, grupitöö
Tunni
käik:
Häälestusfaas:
Tervitan õpilasi. Tutvustan õpilastele tunni teemat.
Räägime taaskasutatavate materjalide kasutamisest kunstis, toon näiteid
erinevatest kunstnike töödest. Tutvume robotitega ja vaatame kunstnike tehtud
roboteid.
Tõstatan arutelu ning uurin, kas nad ka ise midagi
taaskasutavad. Küsin, kas nad oskaksid ka ise nüüd pärast neid näiteid nähes
öelda, kuidas nad saaksid äravisatavaid esemeid kasutada. Seletan õpilastele
ülesande lahti ja vastan võimalikele küsimustele. (15 min)
Jaotan õpilased rühmadesse rinnamärkide abil. (2 min)
Õppimisfaas:
Iga rühm mõtleb, mis funktsioon võiks nende robotil
olla ja milline see robot peaks välja nägema. Seejärel võtavad õpilased roboti
valmistamiseks vajaminevad materjalid ning hakkavad robotit meisterdama. Kui
robot on valmis, mõtlevad õpilased, kuidas nad seda teistele esitlevad. (58 min)
Refleksioonifaas:
Kui õpilased on robotid valmis saanud, esitleb iga
rühm enda robotit ning toimub nende hindamine. (10 min)
Õpetaja abiga värvitakse robotid kuldseks. (5 min)
Kodune
töö:
puudub
Vahendid:
papitükid, teip, käärid, liim,traat, erinevad taaskasutatavad materjalid
(jogurditopsid, plastmasspudelid, pappkastid, vanad juhtmed, plastmassist
joogitopsid, vanad arvutiosad)
Hindamiskriteeriumid:
Lävendid
Väljundid
|
5
|
4
|
3
|
2
|
Õpilane oskab rühma liikmena luua roboti.
|
Õpilane osaleb grupitöös aktiivselt, aitab roboti
loomisel kaasa maksimaalselt. Kuulab teiste arvamust, arvestab sellega ning
jagab ka oma arvamusi ja ideid teistega.
|
Õpilane osaleb grupitöös aktiivselt, aitab roboti
loomisel kaasa ning avaldab oma arvamust.
|
Õpilane ei osale grupitöös aktiivselt, aitab roboti
loomisel kaasa minimaalselt.
|
Õpilane ei osale grupitöös, ei aita luua robotit.
|
Õpilane oskab rühma liikmena luua taaskasutatud
materjalidest ruumilise kehaga robotit, mis seisab püsti ja püsib koos.
|
Õpilaste poolt tehtud robot on loodud
taaskasutatud materjalidest ja on ruumilise
kehaga. Robot seisab püsti ning püsib koos. Robot on silmapaistev ja huvitava
lahendusega.
|
Õpilaste poolt tehtud robot on loodud
taaskasutatud materjalidest ja on
ruumilise kehaga. Robot seisab püsti ning püsib koos.
|
Õpilaste poolt tehtud robot on loodud
taaskasutatud materjalidest ja on enam-vähem ruumilise kehaga. Robot seisab
väikese toetuse abil püsti. Roboti mõni osa ei püsi roboti küljes.
|
Õpilaste poolt tehtud robot pole ruumilise kehaga,
see ei püsi koos ning ei seisa ka püsti.
|
Tunni
refleksioon:
Minu meelest tund õnnetus väga hästi. Roboti teema
meeldis neile väga ja meisterdamine niisamuti. Nad olid nii põnevil sellest
tööst, et nad ei läinud isegi vahetundi. Kõik õpilased olid väga koostööaltid
ning sõbralikud üksteise suhtes. Arvasin, et äkki materjalidest ei piisa, aga
tuli välja nendest küll. Kõikide robotid tulid huvitavad välja. Tundsin, et aeg
oli hästi planeeritud. See aitas, et ütlesin õpilastele kindalt, mis kell me neid
esitama hakkame.
Alguses andsin neile ka kavandilehe, aga seda polnud
üldse vaja. Pigem oleksid nad lihtsalt võinud pihta hakata ja siis oleksin
pidanud andma neile sildi, kuhu peale kirjutaksid roboti nime ja pisikese jutu
ka tema kohta ning õpilaste nimed, kes selle teostasid. Ma andsin selle siis,
kui nad olid juba lõpujärgus ja siis neil polnud nagu aega selle peale
mõtlemiseks.
Nad oleksid soovinud väga ise seda värvi pihustada,
seega oleks hea teha seda sügisel või kevadel, kui ilmad on soojemad, siis
saaks seda õues koos nendega teha. Mida nad veel oleksid soovinud, oli see, et
sellel robotil midagi ka liiguks ja et näiteks silmades põleks tuli. Seega
oleks saanud ka tööõpetuse õpetajaga koostööd teha näiteks. Ja eesti keele
õpetajaga samuti- nad oleksid saanud kirjutada mingi jutu selle roboti teemal.
Õpilased said enamus ajast ise hakkama. Natuke pidi
aitama naaskliga, liimimisel või lõigete tegemisel.
No comments:
Post a Comment