Sunday, December 9, 2012

5.klass. Taaskasutatud materjalidest robot

Taaskasutatud materjalidest robot
Sihtgrupp: 5. klass
Maht: 2x45 min
Teema: Taaskasutatud materjalidest robot
Eesmärk: Õpilased tutvuvad taaskasutatud materjalidest tehtud kunstiga. Ehk tutvuvad nende jaoks ebahariliku kunstiga. Õpilased õpivad uusi materjale kasutama ja näevad nendes potentsiaali kunstis kasutamiseks.
Ülesanne: Õpilased jaotatakse rühmadesse. Rühmas mõtlevad nad välja ühe roboti, kellele peavad nad välja mõtlema mingi funktsiooni, mida ta täidaks. See funktsioon võiks olla selline, mis on õpilastele endale vastumeelne tegevus, et siis robot saaks selle nende eest ära teha. Kui robotid on valmis, esitleb iga rühm oma robotit ja tema funktsiooni. Pärast esitlemist lastakse kõik robotid kuldse värviga üle (seda tehakse lõpus seepärast, et värv on liiga keemiliselt tugeva lõhnaga laste jaoks).
Väljundid: Õpilane oskab rühma liikmena luua roboti.
Õpilane oskab rühma liikmena luua taaskasutatud materjalidest ruumilise kehaga robotit, mis seisab püsti ja püsib koos.
Põhimõisted:-
Õppematerjalid:  http://www.charleskaufman.com/ (Kunstnik Charles Kaufmani kodulehekülg. Kunstnik maalib lömastatud plekkpurkidele)
http://www.haschult.de/ (Kunstnik Ha Schulti kodulehekülg. Kunstnik valmistab prügist inimfiguure)
http://www.tomdeiningerart.com/ (Kunstnik Tom Deiningeri kodulehekülg. Kunstnik valmistab erinevatest taaskasutatavatest materjalidest kunstiprojekte)
http://www.claytonbailey.com/robogroup.htm (Kunstnik Clayton G. Bailey, kes teeb taaskasutavatest materjalidest roboteid)
http://www.nemomatic.com/nemomatic/home.html (Kunstnik Nemo Gouldi kodulehekülg, kes teeb roboteid)
http://cca.ee/webarchive/Kasemets/est.html (Eesti kunstnik Erki Kasemetsa tööd ja nende tutvustus)
Meetodid:  loeng, grupitöö
Tunni käik:
Häälestusfaas:
Tervitan õpilasi. Tutvustan õpilastele tunni teemat. Räägime taaskasutatavate materjalide kasutamisest kunstis, toon näiteid erinevatest kunstnike töödest. Tutvume robotitega ja vaatame kunstnike tehtud roboteid.
Tõstatan arutelu ning uurin, kas nad ka ise midagi taaskasutavad. Küsin, kas nad oskaksid ka ise nüüd pärast neid näiteid nähes öelda, kuidas nad saaksid äravisatavaid esemeid kasutada. Seletan õpilastele ülesande lahti ja vastan võimalikele küsimustele. (15 min)
Jaotan õpilased rühmadesse rinnamärkide abil. (2 min)
Õppimisfaas:
Iga rühm mõtleb, mis funktsioon võiks nende robotil olla ja milline see robot peaks välja nägema. Seejärel võtavad õpilased roboti valmistamiseks vajaminevad materjalid ning hakkavad robotit meisterdama. Kui robot on valmis, mõtlevad õpilased, kuidas nad seda teistele esitlevad. (58 min)
Refleksioonifaas:
Kui õpilased on robotid valmis saanud, esitleb iga rühm enda robotit ning toimub nende hindamine. (10 min)
Õpetaja abiga värvitakse robotid kuldseks. (5 min)
Kodune töö: puudub
Vahendid: papitükid, teip, käärid, liim,traat, erinevad taaskasutatavad materjalid (jogurditopsid, plastmasspudelid, pappkastid, vanad juhtmed, plastmassist joogitopsid, vanad arvutiosad)
Hindamiskriteeriumid:
Lävendid
Väljundid
5
4
3
2
Õpilane oskab rühma liikmena luua roboti.
Õpilane osaleb grupitöös aktiivselt, aitab roboti loomisel kaasa maksimaalselt. Kuulab teiste arvamust, arvestab sellega ning jagab ka oma arvamusi ja ideid teistega.
Õpilane osaleb grupitöös aktiivselt, aitab roboti loomisel kaasa ning avaldab oma arvamust.
Õpilane ei osale grupitöös aktiivselt, aitab roboti loomisel kaasa minimaalselt.
Õpilane ei osale grupitöös, ei aita luua robotit.
Õpilane oskab rühma liikmena luua taaskasutatud materjalidest ruumilise kehaga robotit, mis seisab püsti ja püsib koos.
Õpilaste poolt tehtud robot on loodud taaskasutatud materjalidest ja  on ruumilise kehaga. Robot seisab püsti ning püsib koos. Robot on silmapaistev ja huvitava lahendusega.
Õpilaste poolt tehtud robot on loodud taaskasutatud materjalidest ja  on ruumilise kehaga. Robot seisab püsti ning püsib koos.
Õpilaste poolt tehtud robot on loodud taaskasutatud materjalidest ja on enam-vähem ruumilise kehaga. Robot seisab väikese toetuse abil püsti. Roboti mõni osa ei püsi roboti küljes.
Õpilaste poolt tehtud robot pole ruumilise kehaga, see ei püsi koos ning ei seisa ka püsti.



















Tunni refleksioon:
Minu meelest tund õnnetus väga hästi. Roboti teema meeldis neile väga ja meisterdamine niisamuti. Nad olid nii põnevil sellest tööst, et nad ei läinud isegi vahetundi. Kõik õpilased olid väga koostööaltid ning sõbralikud üksteise suhtes. Arvasin, et äkki materjalidest ei piisa, aga tuli välja nendest küll. Kõikide robotid tulid huvitavad välja. Tundsin, et aeg oli hästi planeeritud. See aitas, et ütlesin õpilastele kindalt, mis kell me neid esitama hakkame.
Alguses andsin neile ka kavandilehe, aga seda polnud üldse vaja. Pigem oleksid nad lihtsalt võinud pihta hakata ja siis oleksin pidanud andma neile sildi, kuhu peale kirjutaksid roboti nime ja pisikese jutu ka tema kohta ning õpilaste nimed, kes selle teostasid. Ma andsin selle siis, kui nad olid juba lõpujärgus ja siis neil polnud nagu aega selle peale mõtlemiseks.
Nad oleksid soovinud väga ise seda värvi pihustada, seega oleks hea teha seda sügisel või kevadel, kui ilmad on soojemad, siis saaks seda õues koos nendega teha. Mida nad veel oleksid soovinud, oli see, et sellel robotil midagi ka liiguks ja et näiteks silmades põleks tuli. Seega oleks saanud ka tööõpetuse õpetajaga koostööd teha näiteks. Ja eesti keele õpetajaga samuti- nad oleksid saanud kirjutada mingi jutu selle roboti teemal.
Õpilased said enamus ajast ise hakkama. Natuke pidi aitama naaskliga, liimimisel või lõigete tegemisel.




No comments:

Post a Comment