Sihtgrupp: 5. klass
Maht:
2x45 min
Teema:
Ruumiline jõulukaunistus paberist
Eesmärk:
Õpilane
õpib, kuidas tasapinnalisest paberist ruumilist kaunistust teha. Õpilane
arendab oma käelist oskust.
Ülesanne:
Õpilane
murrab a4 suuruses paberi kokku ning avab uuesti paberi. Seejärel lõikab ta
murdejoont järgides paberi pooleks. Need lõigatud paberipooled murravad nad
veel omakorda pooleks ning lõikavad uuesti murdejoont järgides paberid pooleks.
Nendest kahest paberist tuleb neli paberit, mille õpilased uuesti kokku
murravad. Ja täpselt samamoodi toimivad õpilased veel kahe a4 suuruses paberiga
nii, et neid pabereid tuleb lõpuks 12 tükki. Nendest tükkidest hakkavad
õpilased ruumilist kuupi kokku liimima. Alguses liimivad õpilased 4ja tükki
kasutades põhja, seejärel 4st tükist nö postid ja selle peale veel 4st tükist
pealise. Kui see on tehtud, meisterdavad õpilased lumehelbe, mille kinnitavad
niidiga kuubi sisse. Niit on nii pikk, et selle abil saab neid kaunistusi üles
riputada.
Väljundid:
Õpilane loob ruumilise kuubiku.
Õpilane oskab paberist lumehelvest teha.
Põhimõisted:
-
Õppematerjalid:
http://artwithmrssmith.blogspot.com/2011/03/3d-cubes.html
(Ruumilise kuubiku tegemise õpetus)
Meetodid: individuaaltöö
Tunni
käik:
Häälestusfaas:
Tervitan õpilasi. Tutvustan õpilastele tunni teemat.
Selgitan ülesannet ning teeme esimesed etapid kõik koos. (15 min)
Õppimisfaas:
Õpilased alustavad tööd. Vajadusel juhendan. (65
min)
Refleksioonifaas:
Kui õpilased on tööd valmis saanud, paneme tööd kõik
nähtavale, vaatleme neid ja hindame tööd ära. (10min)
Kodune
töö:
puudub
Vahendid:
a4 suuruses paber, käärid, liim, niit, nõel.
Hindamiskriteeriumid:
Lävendid
Väljundid
|
5
|
4
|
3
|
2
|
Õpilane loob ruumilise kuubiku.
|
Õpilane on loonud väga korralikult ruumilise
kuubiku. Kuubiku küljed on sirged ning kuubiku külgede vahel on 90 kraadi.
|
Õpilane on loonud ruumilise kuubiku. Kuubiku
küljed on sirged ning enamik kuubiku külgede vahel on 90 kraadi.
|
Õpilane on loonud ruumilise kuubiku. Kuubiku
küljed pole sirged ning poolte kuubiku külgede vahel pole 90 kraadi.
|
Õpilane pole loonud ruumilist kuubikut.
|
Õpilane oskab paberist lumehelvest teha.
|
Õpilane on loonud unikaalse lumehelbe, mille ääred
on sirgelt lõigatud. Lumehelves on kinnitatud korralikult kuubiku sisse.
|
Õpilane on teinud paberist lumehelbe, kuid sellele
lumehelbel on mõned puudused. Lumehelves on kinnitatud kuubiku sisse.
|
Õpilane on teinud paberist lumehelbe, kuid sellel
esinevad puudused. Lumehelves on halvasti kinnitatud kuubiku sisse.
|
Õpilane ei tee paberist lumehelvest.
|
Tunni
refleksioon:
Tund läks hästi. Tegime koos etapiliselt kuubiku
postid valmis. Tundus, et kõik said aru, mida tegema peab. Kuubiku kokku
kleepimine paistis neile samuti meeldivat. Tööga said kõik hakkama ja mingeid
suuri probleeme ei esinenud. Ainus, mis
minu poolt tegemata jäi, oli tagasiside andmine õpilastele. Kuna paljud
õpilased vajasid abi, polnud mul kahjuks aega teistele tagasisidet anda.
No comments:
Post a Comment